Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Złodzieje Cienia - organizacja przestępcza zrzeszająca wszelkiej maści złodziei. Obszarem jej działania jest zachodni Faerûn i ma swoje siedziby w wielu dużych miastach regionu. Jednym z jej przywódców jest Aran Linvail, który zarządza placówką w mieście Athkatla, która mieści się w dokach.

W Baldur's Gate I[]

W 7 rozdziale gry pojawia się wzmianka, ze Złodzieje Cienia zostali wynajęci aby zabić Entara, co jest nie prawdą, gdyż został on tak naprawdę zaatakowany przez Krystin i Slythe. Jak się również okazuje Husam jest jednym z członków tej organizacji. Gildia Złodziei we Wrotach Baldura nie jest powiązana ze Złodziejami Cienia.

W Baldur's Gate II[]

W drugiej części gry, organizacja ta odgrywa ważniejszą rolę, gdyż jest powiązana z głównym wątkiem. Gaelan Bayle składa drużynie propozycje pomocy w uratowaniu Imoen już w I rozdziale, w zamian za 15000 złotych monet zorganizuje on pomoc Złodziei Cienia z Athkatla. Jak się później okazuje alternatywnie można skorzystać z pomocy Bodhi i jej wampirów. Przystając na ofertę Gaelana będzie trzeba wykonać serię zadań dla przywódcy tej organizacji w mieście Athkatla - Arana Linvail. Jeśli natomiast zdecyduje się na pomoc Bodhi to jednym z naszych zadań, będzie zniszczenie Gildii Złodziei Cienia w dokach.

Ważni członkowie[]

Pozostali członkowie[]

Advertisement