Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Yasraena- Modyfikacja pokazuje nam historię mrocznej elfki Yasraeny. Pojawia się tuż przed wyjściem na powierzchnię w lochu Irenicusa. Sama do nas podejdzie i od razu decydujemy się z nią porozmawiać lub też od razu chwycić za broń. Rozsądniej jest zgodzić się pomóc drowce w poszukiwaniu jej mistrza, co rozpocznie zadanie '' W poszukiwaniu Divalira''. Yasraena posiada na starcie 9 poziom oraz aż po 18 punktów w Sile i Zręczności. Jednak to oręż decyduje o tym, że drowka szybko stanie się naszym najskuteczniejszym w boju kompanem na tym etapie gry. Mroczna elfka posługuje się dwoma mieczami. Pierwszy, "Kwiat Ognia", zadaje dodatkowe obrażenia istotom wrażliwym na ogień oraz posiada modyfikator +1 przeciwko pozostałym przeciwnikom. W drugiej dłoni Yasraeny spoczywa bliźniacze ostrze "Pocałunek Stali", które wywołuje Krwawienie i posiada modyfikator ogólny +2. Co ciekawe, obie bronie można wyjąć z ręki posiadaczki, jednak żaden inny kompan nie może ich używać. Odpada opcja przyłączenia drowki tylko dla jej broni, bowiem po odłączeniu zabiera miecze z naszego ekwipunku dla siebie.

modyfikacja zawiera, poza zadaniem głównym, także dodatkowe questy, których wykonanie jest obowiązkowe, jeśli chcemy mieć drowkę w drużynie, jednak nie są wymagane, aby odkryć ostateczne miejsce pobytu Divalira. Na pierwszy z nich natkniemy się podczas zwiedzania miasta w III akcie. Miejsce pojawienia się żołnierzy jest losowe, jednak zawsze można się ich spodziewać w Dokach, nieopodal siedziby Harfiarzy. Kindalluth oskarża Yasraenę o śmierć Divalira. Aby udowodnić niewinność naszej towarzyszki, musimy odnaleźć pierścień elfa.

Tym samym rozpoczynamy zadanie '' Na ratunek Yasraenie''. Wpierw należy odszukać Nethrina. Poszukiwany znajduje się w gospodzie "Mithrest" na Promenadzie Waukeen. Pierścień odda nam bez wahania po tym, jak podamy się za przyjaciela Yasraeny. Możemy go także zabić, ale większego sensu to rozwiązanie nie ma. Za zdobycie pierścienia inkasujemy 10 000 PD. Tym samym mamy dowód na to, że Divalir wciąż znajduje się wśród żywych. Pora oddać świecidełko i odzyskać kompana.

Yasraena czeka na nas na piętrze gospody "Pięć dzbanów" w Dzielnicy Mostów. Pamiętajmy, że mamy na to zadanie jedynie trzy doby. Oddajemy pierścień, a drowka jest wolna. Możemy nie zgodzić się na to, by ponownie dołączyła do drużyny, przez co zniknie na zawsze. Za wykonane zadanie otrzymujemy 20 000 PD. Pamiętajmy, że zgoda na przyłączenie Yasraeny wiąże się ze spadkiem Reputacji o 2 punkty zupełnie jak przy przyłączeniu Viconii.

Kolejny etap poszukiwań Divalira rozpoczyna się w Podmroku. Dopiero w Ust Natha Yasraena rozpozna dialekt porywaczy, tak więc jej mistrz musi znajdować się gdzieś w mieście. Udajemy się na targ niewolników na zachód od tawerny, gdzie w jednej z klatek przebywa poszukiwany elf. Możemy skłamać mówiąc, że przyszliśmy po niego, aby zdobyć Yasraenę dla siebie. W ten sposób drowka odłącza się od nas i atakuje. Zabicie jej sprawia, że Divalir obiecuje nam zemstę tuż po tym, jak się wydostanie. Inna opcja to określenie siebie mianem "przyjaciela", przez co naszym celem stanie się uwolnienie elfa. Możemy pokusić się o kłamstwo odnośnie silnej relacji łączącej nas z mroczną elfką. Wyznajemy jej miłość, co nie dziwi Divalira, jednak od razu zaznacza, że jej serce jest już zajęte. Wybór odpowiedzi przekonującej o zwodzeniu nas przez Yasraenę wywołuje ten sam efekt. Trzecia z opcji postrzegana jest jako zdrada i prowadzi do walki. Możemy także wybrać odpowiedź neutralną, nie zdradzając żadnych intencji, co zadowoli elfa. Tak czy inaczej, w końcu decydujemy się na uwolnienie Divalira. Możemy stwierdzić, że uwolnienie ukochanego Yasraeny jest zbyt ryzykowane, przez co drowka opuści nas. Lepiej jest zgodzić się jej pomóc, przez co musimy wspiąć się na platformę obok Bractwa Wojowniczek, gdzie przebywa Tsabrak. Wpierw jednak zdobywamy kolejne 20 000 PD za wykonanie zadania.

Poszukiwany Tsabrak znajduje się w obstawie pięciu drowich wojowników. Możemy wydać Divalira, przez co zaatakuje nas Yasraena. Korzystniejsza opcja to zabicie Tsabraka i jego obstawy, dzięki czemu elf będzie wolny. Inkasujemy kolejne 20 000 PD. Z ciała nadzorcy zabieramy Różdżkę Tsabraka. Wracamy do Divalira, który znika w portalu, a my kończymy zadanie, zgarniając jeszcze 120 000 PD. Warto zaznaczyć, że wykonać je możemy przed ostatecznym rytuałem Matki Przełożonej, jednak najlepiej skupić się na nim tuż po dotarciu do Ust Natha lub w czasie przerwy po uratowaniu Phaere.

Trzeba pamiętać o tym, by w zadaniu mającym ukarać svirfnebliny nie zabijać patrolu – inaczej Yasraena nas z miejsca opuści. Problem stanowić może jedynie mod dodający Xulaye, gdyż inna opcja niż rzeź nie wchodzi w rachubę. Wtedy lepiej odłączyć ambitną córkę Matki Przełożonej na czas tego zadania. Yasraena przestrzega nas także przed zabiciem Solaufeina, ale pozbycie się dawnego kochanka Phaere nie ma wpływu na naszą towarzyszkę.

Wyjście z Podmroku i paktowanie z elfami z Suldanessellaru sprawia, że Yasraena nie czuje się mile widziana i odłącza się od nas, czekając, aż zakończymy rozmowę. Znajdziemy ją na północnym–wschodzie lokacji Wyjście z Podmroku. Sama do nas zagada i znów musimy się zgodzić na jej obecność w drużynie. Rzecz jasna można odmówić, ale w tym tekście nie bierzemy takiej opcji pod uwagę.

W Suldanessellarze, przy Domu Rogu, zaczepia nas Divalir. Możemy poprosić Yasraenę o to, by dalej nam pomagała, pozwolić jej samej zdecydować lub też skłonić, by zajęła się ukochanym. Ostatnia opcja oznacza utratę Yasraeny. W pozostałych przypadkach drowka rusza z nami, zaś drużyna inkasuje 60 000 PD, kończąc tym samym zadanie " W poszukiwaniu Divalira".

Jeszcze tylko starcie z Irenicusem, by móc cieszyć się zawartością moda w "Tronie Bhaala". Okazuje się, że miecze drowki zostały ulepszone przez Divalira , przez co teraz jeden odnawia siły witalne posiadacza, podczas gdy drugi rani demony.

Advertisement