Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Xan - Pesymistyczny elfi czarodziej z Evereski.

Osobowość[]

Xan ma głęboką depresję, do wszystkiego podchodzi z dużą dawką pesymizmu. Wszystko uznaje za negatywne i beznadziejne. Sprawia wrażenie przygnębionego, miewa myśli samobójcze i działa na nerwy wielu członkom drużyny. Jego depresja może być spowodowana długimi naukami sztuk magii i braku zawierania znajomości. Jest samotny przez całe życie

Baldur's Gate[]

Xana spotykamy w kopalni Nashkel. Jest więziony przez Mulaheya w odizolowanym od światła pomieszczeniu.

Jego jedynym zadaniem jest odzyskanie miecza - Księżycowe Ostrze.

Wyspecjalizowanie BG1[]

  • Lekkie miecze +
  • Broń strzelecka + (na poziomie 6)

Wyspecjalizowanie BG1:EE[]

  • Sztylety +
  • Proce + (na poziomie 6)

Ekwipunek[]

Jako, że w momencie spotkania Xana był on więźniem Mulaheya, to nie posiada przy sobie żadnych przedmiotów.

Relacje w drużynie[]

  • Xan nie lubi Ajantisa, podobnie jak Ajantis jego. Jednak nie ma problemu by ci dwaj byli w jednej drużynie, Xan jest nawet w stanie tymczasowo powstrzymać paladyna przed atakowaniem złych współtowarzyszy.
  • Xan nie lubi Edwina.
  • Xan nie lubi Eldotha, ma on nawet przygotowaną wypowiedź jeśli bard polegnie.
  • Safana uważa Xana za atrakcyjnego i będzie próbować z nim flirtować, elf jednak nie odpowie na jej zalecenia.
  • Xan nie przepada za Tiaxem.

Biografia[]

Zapytany o przeszłość, Xan z nostalgią opowie o domu w elfickiej fortecy Evereska i o swojej roli wśród Szarych Płaszczy. Wszystko wskazuje na to, że to on miał zbadać wydarzenia kryjące się za niedoborem rudy żelaza, określić przyczynę tego faktu i upewnić się, że nie wiąże się z tym żadne wielkie niebezpieczeństwo. Zadanie to z pewnością nie należało do najprostszych, ale on - mimo obaw - wziął na siebie tę odpowiedzialność. Wygląda jednak na to, że Xan do wszystkiego podchodzi z obawą, choć poświęcił swe życie poznawaniu magii i stał się utalentowanym czarodziejem. Niestety oddanie sztuce sprawiło, iż pozostało mu niewiele czasu na przyjaźnie i rozrywkę. Sprawia wrażenie niezwykle zdolnego i utalentowanego, choć niemającego najlepszego wpływu na morale.

Baldur's Gate (książka)[]

Abdel Adrian spotyka Xana w kopalni Nashkel, gdzie podoknie jak w grze jest on więźniem Mulaheya. Dołącza on na krótko do Abdela. Xan podążając za Korakiem trafia do jaskini pająków, gdzie wielki insekt odcina mu głowę.

Baldur's Gate II: Cienie Amn[]

W drugiej części gry, Xan występuje wyłącznie w samouczku, gdzie odgrywa rolę instruktora.

Baldur's Gate II: Cienie Amn-Xan NPC Mod[]

Xana spotykamy w Dzielnicy Rządowej w Athkatli. Nie ukrywa swojego zdziwienia osobą dziecka Bhaala znajdującą się w mieście pieniądza. Od początku towarzyszy mu Księżycowe Ostrze.

W tej modyfikacjii Xan jest bezbłędnie przedstawiony niczym w pierwszej części gry. Jego depresyjność jest perfekcyjnie odwzorowana przez autora modyfikacji.

Xan przed spotkaniem z protagonistą stracił płaszcz. W Targowie u Kowala zostanie mu on zwrócony, albowiem kowal płaszcz dostał od złodziei cieni, którzy handlują nieswoimi dobrami.

Xan zdaje się według moda lekko tęsknić za Everaską, swoim domem jednak nie okazuje tego otwarcie, a przynajmniej nie w pełni okazałości.

Cytaty[]

  • Cokolwiek
  • Nasza wyprawa jest daremna
  • Kultowanie jest beznadziejne
  • Jak ktoś ma takich towarzyszy jak ty, to obejdzie się bez wrogów.
  • Jako lider dołożę wszelkich starań, aby przynajmniej niektórzy nic nie robili.
  • Jeśli przeznaczono nam klęskę, nie każmy jej za długo czekać.
  • Łudzimy się, sądząc, że nasza żałosna banda da sobie radę z tyloma buildami.
  • Moje taski są zbyt poważne. Jestem już trupem.
  • Nie sądź, że możesz mnie obrażać… w nieskończoność.
  • Nie warto próbować.
  • Oszczędźmy sobie trudów. Połóżmy się i poczekajmy na śmierć.
  • Słońce świeci, ja zaś nie bez zdziwienia stwierdzam, że udało nam się przeżyć kolejny dzień.
  • Z pewnością padnę z wyczerpania, zanim uda mi się paść podczas crita.
  • Zastanowiłeś się kiedyś, jak miałkie są twoje wywody?
  • Zrobię, co w mej mocy, ale nie spodziewajcie się zbyt wiele.
  • Zrób nam tę uprzejmość i daj się zabić w następnej walce.

Występowanie[]

Advertisement