Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Wilson to niedźwiedź, którego można dołączyć do drużyny w Baldur's Gate II: Enhanced Edition. Jego umiejętności rosną w raz z zdobywanym poziomem.

Osobowość[]

Wilson ma osobowość dość przyjaznego niedźwiedzia.

Baldur's Gate II: Enhanced Edition[]

Wilson związany jest z zadanie dla Zaviaka z Bezpiecznego Zacisza, który wspomina o niedźwiedziu. Następnie Wilsona można spotkać podczas zadania pobocznego dla Rasaada, gdy docieracie do Świątyni Heretyków. Nieopodal drzwi wejściowych do świątyni spotkać można Jolsteada stojącego przy klatkach ze zwierzętami. Organizuje on walki zwierząt, a w jednej z klatek jest właśnie Wilson. Aby uwolnić niedźwiedzia trzeba albo zabić Jolsteada albo zapłacić mu 1000 monet za zwierzę. Po uwolnieniu Wilson ucieknie, ale będzie go można spotkać przy wejściu do lokacji i tam też będzie można go przyłączyć do drużyny. Jeśli zbytnio popchnie się do przodu zadanie Rasaada, to Wilson bezpowrotnie zniknie z gry.

Wyspecjalizowanie[]

  • Styl walki dwiema broniami +++

Biografia[]

Znany z wyrafinowanego gustu i wrażliwości, niedźwiedź Wilson spędził pierwsze pięć lat idyllicznego życia w dzikich ostępach. Sielanka skończyła się, gdy został schwytany przez okrutnego trapera o imieniu Jolstead, który sprzedał go temu, kto dał najwięcej. Choć został uwięziony i zmuszony do życia w godnych pożałowania warunkach, zachował jednak swój wrodzony optymizm i wyjątkowo łagodną naturę, jak na krwiożerczego olbrzymiego niedźwiedzia.

Epilog[]

Opowieści o Niedźwiedziu Wilsonie są znane i lubiane pośród tych, którzy władają mową zwierząt. Jako obrońca uciśnionych i niestrudzony bojownik o pokój w świecie pełnym przemocy, Wilson wykazywał się odwagą i heroizmem, które pośród zwierząt obrosły legendą. Ilość opowieści o Wilsonie przekazywanych z pokolenia na pokolenie była niezliczona, ale kilka z nich szczególnie się wyróżniało. Jedną z nich, była ulubiona opowieść jeleni i gazeli o tym, jak wyzwolił całe mnóstwo gatunków spod okrutnych rządów zdeprawowanego Lwiego Królestwa. Kładąc kres morderczemu szałowi swych pobratymców przeciw rybom, stał się pierwszym i jedynym ssakiem, który został uznany za świętego w społeczeństwie łososi. Jego największym zwycięstwem było jednak doprowadzenie do zawarcia trwałego pokoju w tysiącletnim konflikcie pomiędzy psami i kotami. Za wszystkie te czyny i wiele więcej, Wilson zostanie zapamiętany przez wszystkich niezłomnych członków królestwa dzikich zwierząt. Zmarł w spokoju w czasie snu zimowego, w wieku trzydziestu siedmiu lat, otoczony rodziną i przyjaciółmi.

Wygląd[]

Wilson ma brązowe futro i jest niedźwiedziem.

Cytaty[]

  • "Auuuu. Grrr!"
  • "Humf!"
  • "Niuch niuch niuch niuch PFF niuch..."

Występowanie[]

Advertisement