Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Wilk- gatunek drapieżnego ssaka z rodziny psowatych zamieszkującego lasy, równiny i tereny bagienne Faerunu.

O wilkach[]

Żyjące w watahach drapieżniki, okryte złą sławą z racji zażartości i sprytu. Wilki spotykane są w każdym klimacie. Ich futro przybiera kolor czarny, szary lub biały (dla żyjących w chłodnych klimatach) lub brązowo-rdzawy (dla żyjących w klimacie ciepłym). Mają silnie rozwinięte szczęki i ostre zęby, pokaźne ogony, duże, czujne uszy i oczy koloru złota lub bursztynu.

Wilki wiosną i latem polują samotnie, preferując mniejsze zwierzęta, natomiast jesienią i zimą całymi watahami zasadzają się na większe stworzenia. Zwykle stosują taktykę odwracania uwagi wroga - część sfory to właśnie czyni, podczas gdy reszta otacza ofiarę i atakuje ją z flanki. Zazwyczaj nie atakują humanoidów i walczą z nimi głównie w obronie własnej.

Wilki są zwierzętami społecznymi, żyjącymi w rodzinach. Każdej przewodzi para najsilniejszych wilków (samiec i samica alfa), które jako jedyne płodzą młode. Wilki preferują obszary, w których nie występują potężniejsze od nich drapieżniki, unikają też terenów zamieszkałych przez humanoidy.

Baldur's Gate[]

Wilki można spotkać praktycznie na całym Wybrzeżu Mieczy. Wliczając w to lasy, lochy i podziemia. Nie są groźnymi przeciwnikami, ale dla początkującej drużyny o niskiej jakości asortymentu mogą być problemem.

Advertisement