Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Wampirza zemsta należy do grupy długich miecz, które są jednym z najczęściej spotykanych rodzajów uzbrojenia. Ten konkretny egzemplarz jest przeklęty.

Opis w grze[]

Mogło by się wydawać, że same spekulacje na temat istnienia tej broni sprawiły, iż została ona ściągnięta do świata rzeczywistego z krainy fantazji. Jednak, jak to bywa ze wszystkimi rzeczami rodzącymi się w snach, prawda nie jest taka, jaką się wydaje na pierwszy rzut oka. Ostrze jest rzeczywiście wampiryczne, jak sugeruje jego nazwa, jednak nie w taki sposób, na jaki mógłby mieć nadzieję ten, kto chciałby się nim posłużyć. Wieść niesie, że ten miecz, zamiast zachowywać się tak, jak to jest oczekiwane od ostrzy wampirycznych, w rzeczywistości został pomyślany przez wampiry jako pułapka na tych, którzy mogliby przeciw nim wystąpić. Te niezwykle sprytne bestie najwyraźniej wytworzyły z czasem liczne kopie tego nieszczęsnego ostrza i wszystkie one są zgubą prawomyślnych poszukiwaczy przygód. Każdy cios zadaje rany nie ofierze, a temu, kto włada tym mieczem, gdyż miecz wysysa jego energię życiową, by uleczyć tego, w kogo miał trafić. Jakby tego nie dość, broń jest przeklęta w sposób, która uniemożliwia pozbycie się jej, zaś umysł tego, kto nią włada jest stopniowo osłabiany, by nie mógł nawet planować uwolnienia się od niej. To ostrze należy zapewne do tych niewielu magicznych skarbów, które nie są warte poszukiwań i dla każdego byłoby lepiej, gdyby spędzał czas popijając gdzieś jakieś zacne piwo, a nie włóczył się po dzikich ostępach z głową nabitą mrzonkami o różnych magicznych śmieciach.

Baldur's Gate 1[]

  • w lokacji Szkoła Ulcastera jako nagroda za zadanie.

Występowanie[]

Advertisement