Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Varcsona" należy do grupy długich miecz, które są jednym z najczęściej spotykanych rodzajów uzbrojenia. Jest to broń jednoręczna zrobione z żelaza. Jest to magiczny egzemplarz zadający dodatkowe obrażenia od zimna.

Opis w grze[]

Ostrza tego typu były od dawna używane przez kapłanów Shar w czasie rytuałów ofiarnych „Święta Księżyca”. Legenda głosi, że kiedy pierwsza właścicielka tego miecza zmarła, jej ciało zostało zmumifikowane, a ostrze złożono jej na piersi, jako symbol mocy. W czasie pierwszego etapu tego dawno zapomnianego rytuału, Varscona miała być ekshumowana, by się odrodzić w jakiejś nowej formie. Niestety, w czasie wojen kultowych zginęli ci nieliczni, którzy wiedzieli o jej istnieniu, a grobowiec Varscony stał się jej więzieniem, gdzie spoczywała w zapomnieniu. Po jakimś czasie w jej sercu powstał gniew, który z czasem zaczął ją doprowadzać na skraj obłędu. W końcu grobowiec odnaleziono, ale był on opuszczony, a po Varsconie nie było ani śladu. Niektórzy przypuszczają, że jej gniew był tak wielki, że scaliła się z ostrzem własnej broni. Bez względu na to, czy to prawda, czy nie, po setkach lat przebywania w atmosferze nienawiści, miecz ten nabył niezwykłej mocy, dzięki czemu jest teraz niezwykle groźną bronią.

Baldur's Gate 1[]

Występowanie[]

Advertisement