Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Umbrowy Kolos - Stworzenia spokrewnione z żukami, które zamieszkują głównie Podmrok.

O Umbrowych Kolosach[]

Inaczej zwane jako Brunatne Kolosy to zamieszkujące Podmrok neutralne wynaturzenia. Są to niezwykle silne stworzenia mierzące sobie około 2,5 metra wzrostu. Są pokryte twardym, chitynowym pancerzem, mają bardzo silnie zbudowane ręce i nogi oraz ogromne pazury pozwalające im ryć tunele w litej skale. Głowa brunatnego kolosa ma owadzią budowę, z paszczą wyposażoną w trójkątne zęby i kilkunastocentymetrowe żuwaczki zdolne do przegryzienia każdego naturalnego pancerza czy kości. Czworo malutkich, czarnych jak smoła oczu stworzenia rozmieszczone jest równomiernie z przodu głowy. Brunatne kolosy, jak ich nazwa wskazuje, są koloru czarnego, z przodu przechodzącego w szarość z odcieniami żółci.

Brunatne kolosy zamieszkują podziemia, ryjąc tunele położone pod uczęszczanymi szlakami. Są samotnikami, łączącymi się w pary tylko na czas rozrodu. Młode przez około dwa lata przebywają w specjalnej jaskini przygotowanej przez matkę. Po tym okresie są przez nią przyuczane do polowania, a następnie usamodzielniają się. Brunatne kolosy żywią się mięsem, preferując mięso humanoidów, ale nie gardzą również ankhegami, purpurowymi robalami i innymi podziemnymi stworzeniami. Ze względu na swoją niewielką inteligencję, oraz wielką siłę często służą za niewolników złym rasom, a zwłaszcza neogi.

W walce brunatne kolosy stosują taktykę zasadzek. Zaczajają się w tunelach sąsiadujących z głównymi podziemnymi arteriami i napadają na ofiarę z zaskoczenia. Czasem zawalają tunele lub zwabiają przeciwnika do ślepego korytarza. W walce wręcz posługują się potężnymi pazurami i żuwaczkami, jednak ich najgroźniejszą bronią jest zdolność dezorientacji ofiary za pomocą spojrzenia. Słabą stroną brunatnych kolosów jest niezgrabność i powolność. Poza tym nie walczą do upadłego, nie wahając się wycofać, jeśli bitwa nie toczy się po ich myśli.

Baldur's Gate[]

Są bardzo groźne, szczególnie biorąc pod uwagę ich atak - chaos. Większe grupy tych przeciwników wymagają dokładnego przemyślenia taktyki i planu działania. Można je spotkać w:

Taktyka[]

Pierwszorzędnym ekwipunkiem do walki z Umbrowymi Kolosami są przedmioty bądź zaklęcia chroniące przed chaosem. Z nimi pójdzie jak z płatka. Nie mają wiele zdrowia i łatwo je wykończyć.

Advertisement