Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Umberlee- Złośliwa, podła i zła Umberlee (ub-ber-li) jest postrachem żeglarzy i mieszkańców wybrzeża na całym świecie. Łamie umowy pod wpływem kaprysu i znajduje wielką przyjemność w przyglądaniu się śmierci innych we wzburzonych falach lub w szczękach morskich drapieżników. Próżna i chciwa pochlebstw, zawsze pragnie władzy i lubuje się jej wykorzystywaniem. Sahuagini, stworzenia, którym sama dała początek, to jedna z niewielu ras czczących ją z podziwem, a nie strachem. Suczą Królową zawsze przedstawia się jako kobietę o niebiesko-zielonej skórze, okrytą muszlami i jasnofioletową peleryną wykonaną z meduz, do połowy wychyloną z wody, ponad którą widać jej zakrzywione pazury i płetwy łokciowe. Na tym wizerunku ma perłowe oczy i włosy z wodorostów. Podobnie jak kościół Talosa, także kościół Umberlee jest powszechnie znienawidzony. Mimo to jednak i nawet wbrew zapewnieniom kościoła Valkura, niemal każdy żeglarz składa Suczej Królowej ofiarę, zanim wyruszy w morze, a jej kapłani spokojnie spacerują po dokach większości portów. Są nawet mile widziani na pokładach statków, dają bowiem nadzieję, iż ich obecność pomoże uspokoić Umberlee. Kapłani Umberlee modlą się o czary w chwili przypływu (rano lub wieczorem), składając ofiary i obmywając morską wodą skronie, dłonie i stopy. Rytuałem, w którym uczestniczą wyłącznie kapłani, jest Topienie, podczas którego suplikant kładzie się przed ołtarzem, otoczony świecami zapalonymi dla bóstwa, każda w innej intencji, przez innego kapłana. Następnie duchowni wywołują i uwalniają falę morskiej wody, która zalewa pomieszczenie, po czym odpływa.

Advertisement