Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Topór Bali, Wróg magów odmiana zwykłego topora bojowego. Ten egzemplarz należał do krasnoluda imieniem Bala i jest szczególnie skuteczny przeciwko magom, gdyż uniemożliwia im czarowanie.

Opis w grze[]

Bala był dość gwałtownym z usposobienia księciem klanu krasnoludów-kanalarzy, zniewolonym przez okrutnego elfickiego maga w Thesk. Choć nie był tak tchórzliwy, jak inni przedstawiciele jego klanu, to był od nich jeszcze bardziej brudny. Chcąc przerwać straszną niewolę, Bala zakradł się do siedziby maga i roztrzaskał mu czaszkę. I choć plotki mówią, że to jego smród zabił czarodzieja, w rzeczywistości pomógł mu w tym topór, którego użył do rozproszenia magicznych zabezpieczeń w siedzibie elfa. Niska jakość tego oręża świadczy o tym, że Bala sam go wykonał, jednak nikt nie wie skąd wzięła się jego moc. Po długiej karierze pogromcy magów, Bala umarł nie wyjawiwszy tajemnicy tym, którzy zaryzykowali wskrzeszenie i zbliżyli się, żeby o to zapytać. Niektórzy twierdzą, że moc wzięła się z wielkiej nienawiści, jaką Bala czuł do czarodziejów. Broń ta pozwala raz dziennie rozpraszać magię.

Gdzie szukać[]

Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy[]

Występowanie[]

Advertisement