Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Tethyr- kraina granicząca od północy z Amn i od południa z Calimshanem, nękana przez piratów z Wysp Nelanther, którzy atakują i grabią tethyrskie statki kupieckie żeglujące do Maztiki. Wielkie lasy Tethyru były domem dla społeczności leśnych elfów, którzy nigdy nie byli skłonni do podporządkowania się ludzkiemu władcy jakiego marzeniem jest wycięcie lasu za pomocą siekiery i wypalenie za pomocą ognia. Ta ciągle rozwijająca się kraina powoli stabilizuje rozchwiane stosunki z sąsiadami i oczyszcza swe ziemie z potworów zagrażających bezpieczeństwu mieszkańców. W 1479 DR, władcami Tethyru byli Królowa Cyriana i Król Errilam. Mieli oni córkę, Księżniczkę Zandrę, która wraz z Myndą była jedną z Nadwornych Wizjerek.

Z powodu jałowych gleb przy wielkim Lesie Tethyr, większość mieszkańców osiedliła się przy dobrze utrzymanych szlakach handlowych. Kraj graniczy z dwoma wspaniałymi pod względem handlu narodami. Od północy z Amn, zaś od południa z Calimshanem. Na zachód od Tethyru rozciąga się Morze Mieczy wraz z Wyspami Nelanther, a na wschód - Góry Omlarandin.

Advertisement