Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Siewca Zagłady - Nieumarły gwardzista znajdujący się w lokacji Wykopaliska.

O Siewcy Zagłady[]

Był członkiem starożytnej cywilizacji, której pozostałości badają archeolodzy. Pośmiertnie chroni figurki Kozaha, aby nikt nie wyzwolił drzemiącej w nim mocy. Charleston Nib badając zakamarki świątyni i odkopując posążek wybudził strażnika.

Baldur's Gate[]

Siewca Zagłady pojawi się tylko jeśli protagonista zabrał posążek Kozaha ze świątyni. Mówi w języku starej cywilizacji, aby zwrócić mu posążek. Gracz ma wybór:

  • Oddać posążek Siewcy, a on odejdzie nie atakując drużyny
  • Postawić się Siewcy i zawalczyć

Taktyka[]

W pierwotnym Baldur's Gate bez dodatku Opowieści z Wybrzeża Mieczy zaklęcie Rozproszenie Magii usunie płomienny miecz Siewcy Zagłady. Znacznie zminimalizuje to poziom trudności walki, gdyż bez miecza Siewca atakuje wyłącznie pięścią zadając nieduże obrażenia. Zaklęcia lodu, ognia i kwasu zadają Siewcy spore obrażenia.

Ewentualnie można przyzwać z pomocą różdżek i zaklęć nieco potworów, które zajmą Siewcę i naparzać go magią lub po prostu rzucić pajęczynę lub śliskość. Przyspieszenie ruchów również jak najbardziej wskazane.

Skuteczne są również różdżki zimna i paraliżu. Wojownik wyposażony w olej szybkości, miksturę niewidzialności i potężną broń powinien dać radę w parę ciosów o ile ma co najmniej siódmy poziom.

Advertisement