Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Shank jest zabójcą, któremu zostało zlecone zamordowanie głównego bohatera gry. Spotyka się go w prologu, Shank znajduje się w kwaterach kapłanów, przy północnym murze Candlekeep.

Zaczyna rozmowę w momencie wejścia do budynku, nie da się uniknąć z nim walki ani też zbyt dużo dowiedzieć się od niego. Walka z nim nie powinna sprawić trudu żadnej z klas, jednak postacie z małą ilością życia i wysoką klasą pancerza mogą zostać przez niego zabite. Po zabiciu go można zabrać z jego ciała Sztylet, dodatkowo w budynku znajduje się Młot bojowy i 8 sztuk złota.

Zakończenie walki będzie skutkować wpisem w dzienniki i rozmową z Pardą na zewnątrz budynku, któremu można powiedzieć prawdę lub nie, ale nie ma to wpływu na rozgrywkę.

We Wrotach Baldura w karczmie niedaleko ''Ostrze i Gwiazdy'' przebywa kobieta - Sanadal Gwist. Twierdzi, że szuka kuzynów - Carbosa i Shanka. Jeśli bohater powie Sanadal o śmierci tej dwójki, kobieta wyzna, że zależało jej tylko na pieniądzach, które jej wiszą. Nie martwi ją fakt, że nie żyją.

Osiągnięcie[]

W Baldur's Gate: Enhanced Edition zabicie Shanka oraz Carbosa daje osiągniecie: Póki co bezpieczny.

Baldur's Gate II: Cienie Amn[]

Shank i Carbos w dzielnicy mostów zabiegają o względy Bułeczki - ladacznicy. Kobieta nie wie którego z nich wybrać więc obaj walczą ze sobą po czym ladacznica i tak odchodzi.

Występowanie[]

Advertisement