Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Safana - złodziejka pochodząca z Calimportu. Pochodzi ze szlachetnej rodziny z której postanowiła uciec, a następnie spędziła sporo czasu na morzu wśród piratów.

Osobowość[]

Safana ma nieco wygórowaną samoocenę. Lubi flirtować i prowokować pozostałych. Sprawia wrażenie chamskiej, wrednej i nieokrzesanej. Liczy jedynie na łatwe zarobki. Według niej świat obraca się tylko wokół niej samej i mogła pozwolić komuś innemu umrzeć i wykorzystać go by samej przeżyć.

Baldur's Gate[]

Można ją spotkać w lokacji Latarnia Morska już na samym początku rozgrywki. Safana chce odnaleźć skarb Czarnego Alarica strzeżony przez golemy z ciała w jaskini i liczy na pomoc w tym przedsięwzięciu. Gdy w drużynie znajduje się Safana oraz Coran to można zaobserwować, że ta dwójka ma się ku sobie.

Wyspecjalizowanie BG1[]

  • Bronie strzeleckie +
  • Małe miecze +
  • Włócznie + (na wyższych poziomach)

Wyspecjalizowanie BG1:EE[]

  • Scimitar/Wazikashi/Ninjato +
  • Strzałki +
  • Styl walki jedną bornią (na wyższych poziomach) +

Ekwipunek[]

Zadania poboczne[]

  • Poszukiwanie skarbu Czarnego Alarica - trzeba odnaleźć skarb znajdujący w Jaskini Czarnego Alarica w lokacji Latarnia Morska.

Biografia[]

Zapytana o przeszłość, Safana zacznie snuć fantastyczną opowieść pełną kapitanów pirackich statków i szlachetnie urodzonych wszelkiej wielkości i formatów. Wśród potoku słów najistotniejsze było, że wychowywała się w Calimporcie, otoczona wszelkimi wygodami. Jej ojcem był wpływowy szlachcic, a ona mogła mieć wszystko; szybko jednak zaczęła się źle czuć u boku zbyt opiekuńczego ojca. Gdy miała raptem naście lat, uciekła, w czym pomógł jej pierwszy mat pirackiego statku "Exzesus", na którego pokładzie spędziła kilka lat biorąc udział w napadach w okolicach Wybrzeża Mieczy. W końcu spróbowała manipulować kapitanem, co nienajlepiej się dla niej skończyło - musiała zbiec ze statku, co też uczyniła w porcie Wrót Baldura. O swych późniejszych losach mówiła wiele, jeśli jednak w jej opowieściach było, choć ziarnko prawdy, to nie udało ci się go znaleźć.

Relacje[]

  • Zawsze będzie

karciła Corana jego postępy Zapewniła go, że uważa go za najbardziej nieatrakcyjnego mężczyznę. Jednak go lubi i jest bardzo poruszona, jeśli umrze. Odwoła wszystkie złe rzeczy jakie o nim powiedziała.

  • Safana jest protekcjonalna w stosunku do Edwina.
  • Tiax jest chamski dla Safany, ale złodziejka się tym nie przejmuje.
  • Kivan jest atrakcyjny według Safany.
  • Xan całkowicie ignoruje Safanę, choć ona zabiega o jego względy.
  • Eldoth zaprosi ją na lampkę wina. Safana nie odmówi. Wygląda na to, że podobają się sobie.
  • Safana poprosi Minsca, by rozmasował jej stopy. On uzna, że Safana nie rozumie jego więzi z Boo. Po paru takich tekstach Safany, Minsc zagrozi jej żeby się odczepiła.
  • Garrick nie za bardzo szanuje Safany.
  • Relacje między Ajantisem i Safaną są ciekawe. Wydaje się, że

Ajantis jest nieco zmieszany jeśli chodzi o to, jak się czuje w stosunku do Safany, ponieważ będzie się bił z myślami pomiędzy pochlebstwami z jej strony, a obrażaniem się przez jej bezwstydne i niemoralne postępowanie.

Rozgrywka/Gameplay[]

Safana jest dobrą złodziejką, choć nie aż tak bardzo jak Imoen. Ma biegłości w broniach strzeleckich więc lekka kusza, ewentualnie strzałki są dopuszczalne. Nieźle radzi sobie z otwieraniem zamków i wykrywaniem pułapek, nieco gorzej z Kryciem w Cieniu. Używając grimuaru zręczność Safany zwiększy się i będzie o wiele lepsza. Można nią grać w taki sposób aby przebiła Imoen, jednak nie wszyscy są na tyle cierpliwi. Safana posiada zdolność specjalną Zauroczenie Zwierzęcia. Mimo wszystko warto spróbować choć raz z Safaną.

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear[]

Safana jest zastępczym złodziejem za Imoen w tym dodatku. Spotykamy ją w gospodzie ''Elfia Pieśń'', gdy próbuje wypędzić Corana, który bezskutecznie chce ją poderwać. Zdecyduje się wspomóc protagonistę w marszu przeciwko Caelar Argent. W obozie pod Zamkiem Safana odezwie się z prośbą o pomoc. Według niej w obozie jest szpieg. Porozmawiaj z Mizheną, Belegarmem i Simonettą. Po rozmowie odszukaj Cola w północno-zachodniej części mapy. Przyzna się do bycia szpiegiem. Zaraportuj zdobyte informacje do generała Nederoka.

Rozgrywka/Gameplay[]

Safana przeszła niebywałą metamorfozę w stosunku do BG1. Jest najlepszą złodziejką w całym dodatku. Potrafi również świetnie posługiwać się łukiem, co w pierwszej części jej nie wychodziło. Statystyki złodziejskie zostały podniesione i to znacznie.

Romans[]

Jeśli protagonista jest mężczyzną może romansować z Safaną w Siege of Dragonspear. Aby zrobić na Safanie jak największe wrażenie należy prawić jej komplementy, aż do momentu gdy zacznie czegoś żądać. Jej pseudo-zadanie rozpocznie się po kilku udanych rozmowach. Safana poprosi nas o przyniesienie jej konkretnego prezentu, naszyjnika wysadzanego pięknymi kamieniami. Po wręczeniu Safanie tegoż przedmiotu, relacje dziecka Bhaala i Safany wzrosną. Jednak nie liczcie na to, że do czegoś między nimi dojdzie ;-)

Baldur's Gate II: Cienie Amn[]

Safana podróżowała wraz z Coranem, który był w niej bardzo zakochany. Dotarli do lasu Tethyr, gdzie sprzymierzyła się z wilkołakami pod przywództwem Lanfear. Coran był przekonany, że stworzenia porwały jego ukochaną, dlatego prosi głównego bohatera i jego drużynę o pomoc. Safana chcę zdobyć nagrodę wyznaczoną za głowę dziecka Bhaala, a Coran przestał się dla niej liczyć. Dla Lanfear, Safana była jedynie przynętą, więc zabija ją zaraz po przybyciu swojego antagonisty.

Wygląd[]

Safana jest przedstawiona jako uwodzicielska młoda kobieta z brązowymi włosami. Na lewej ręce ma tatuaż. Safana uwielbia złote pierścienie, puchary i inne skarby co sugeruje biżuteria jaką zawsze nosi. Ubiera się w niebieskie kolory.

Cytaty[]

  • Bolą mnie stopy, może mógłbyś je rozetrzeć…
  • Czuję się tak… zmysłowo…
  • Gdy mam wybór pomiędzy dwiema podłościami, wybieram tę, której jeszcze nie próbowałam.
  • Jestem ranna… rzućcie, co robicie i zajmijcie się mną.
  • Jeżeli tego właśnie pragniesz...
  • Masz mniej więcej tyle wdzięku, co niedźwiedź w rui!
  • Miasto to wspaniałe miejsce, pełne bogatych i głupich.
  • Nawet najpiękniejsza kobieta potrzebuje niekiedy odpoczynku.
  • Szukałam… prawdziwych mężczyzn, takich jak wy…
  • Uwielbiam niebanalne komplementy.
  • W dobrym nastroju jestem doskonała, ale w złym jestem jeszcze lepsza.
  • Wiesz, Coran, mógłbyś mi się nawet spodobać, gdybyś nie był tak irytujący.
  • To jest prawdopodobnie najbardziej trzeźwa decyzja jaką podjęli członkowie tej drużyny.
  • Tak, skarbie?
  • Zrobię wszystko
  • Oczywiście, kochanie
  • Uwielbiam kiedy tak do mnie mówisz
  • Uważaj co mówisz, elfie
  • Trzymam się naprawdę niezłej kompanii

Występowanie[]

Advertisement