Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Quayle - Gnom, Kapłan Iluzjonista i wyznawca Baravara. Uważa się za samotnika jednak usilnie poszukuje kogoś z kim może podróżować. Jego mentorem był niejaki Gifos i to on nauczył go magii i zaszczepił w nim wiarę do Baravara. Quayle nie przepada za druidami.

Baldur's Gate[]

Spotyka się go przy bramie prowadzącej do Wrót Baldura dopiero w V Rozdziale gry. Mówi o tym że niebezpiecznie jest w dzisiejszych czasach podróżować samotnie i pyta się o kierunek w który zmierza drużyna, niezależnie od odpowiedzi stwierdzi że on również zmierza w tę stronę i zaproponuję dołączenie się do grupy.

Wyspecjalizowanie BG1[]

  • Bronie z kolcami +
  • Bronie strzeleckie +
  • Bronie obuchowe (na wyższych poziomach) +

Wyspecjalizowanie BG1:EE[]

  • Maczugi +
  • Proce +
  • Styl walki mieczem i tarczą (na wyższych poziomach) +

Ekwipunek[]

Zadania poboczne[]

Quayle nie ma żadnego zadania pobocznego.

Biografia[]

Zapytany o przeszłość, Quayle opowie o swym uwielbieniu dla Baravara o Płaszczu z Cienia, o poznawaniu sztuki magii i o tym, że w porównaniu z innymi, jest niezwykle sprytny. Gdy tylko osiągnął pełnoletność, rozpoczął samodzielne życie, bowiem - jak sam utrzymuje - był zbyt zdolny, by pozostać w tłamszącym go otoczeniu. Co jednak dziwne, z jego wypowiedzi można jednak wywnioskować, że jego odejście nikogo nie zmartwiło. Quayle wspomni, iż magię i wiarę w Baravara poznał dzięki gnomowi imieniem Gifos. Jego nauczyciel szybko jednak rozkazał mu ruszyć własną drogą. Od tego czasu Quayle przemierza Wybrzeże Mieczy poszukując tych, którzy zechcą zaakceptować jego "mądrość i instrukcje". Zdaje się, że ten spacer należy do niezwykle długich.

Gameplay/rozgrywka[]

Quayle to postać nadająca się jedynie do małych drużyn( po 4 osoby) gdyż w większych będzie zbyt wolno awansował. Przyłączyć go można dopiero we Wrotach Baldura a jego statystyki są gargantuicznie niskie. Postacie w drużynie do tej pory przerosną go swoimi możliwościami więc przydatnośc tej postaci jest ograniczona.

Baldur's Gate II: Cienie Amn[]

W drugiej części gry Quayle jest jedynie postacią poboczną i nie można go przyłączyć do drużyny. Po wydarzeniach na Wybrzeżu Mieczy, Quayle udał się do Amn gdzie w Athkatla na Promenadzie Waukeen otworzył własny cyrk. Przygarnął pod swoje skrzydła elfkę Aerię, która nazywa go "wujkiem Quayle". Interes z cyrkiem nie do końca mu wyszedł gdyż inny gnom iluzjonista - Kalah przejmuje kontrolę na cyrkiem. Z pomocą może przebyć Dziecię Bhaala ze swoją drużyną. Kalah przemienił cyrk w ukryte królestwo, a Quayla zamienił w galaretę. Po śmierci Kalaha, wszyscy ludzie wracają do swoich pierwotnych postaci, włączając w to Quayla. Będzie on zadowolony, że Aerie jest cała i zdrowa. W późniejszym etapie gry, jeśli Aerie była w drużynie Quayle przez posłańca informuje ją, że jego przyjaciółka - Raelis Shai ma kłopoty.

Cytaty[]

  • Cud, że starcza wam rozumu na oddychanie! Zachowujcie się jakoś!
  • Daj grabulę! No, dalej, daj grabę!!
  • Durnie zawiodą tam, gdzie mądrzy przeżyją.
  • Jestem taki bystry! Bysry! Znaczy… bystry!
  • Jeśli nie dacie mi odpocząć, zgłupieję jak wy!
  • Kto nauczył tę małpę gadać?! Czego to dzisiaj nie wymyślą?
  • Odejdę na chwilkę, poradzić się kwiatków, posłuchać rad deszczyku.
  • Odpadające…, stożkowate…i… eee… zielone.
  • Oooo, obraź mnie raz jeszcze. Tym razem jednak pomyśl przedtem trochę…
  • Samotnie na Nabrzeżnym Trakcie? No czy to mądre?
  • Taaak?! Mam więcej rozumu w swoim małym palcu, niż ty w twoim małym palcu… nie… poczekaj chwilę…
  • Tiax. Gdybyś mnie spytał, to rzekłbym, że jesteś za głupi, by dać sobie w życiu radę.
  • Żyj sprytnie! Żyj długo! W nogi!
  • Nie ma lepszego.

Występowanie[]

Advertisement