Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Pergamin Dezkiela - zapisku Dezkiela.

Opis w grze[]

Piszę piszę piszę, jak każdy mag to czyni. Te mury zamkną twoją moc, chyba że przez nie przejdę. Łódź z brzozy i kory kazałem zrobić, lecz rankiem ją spaliłem. Raczej zostanę w tym miejscu ciasnym, niż dłonie sobie zniszczę.

Głupców to miejsce posiadło i więcej ich jeszcze przybędzie. Ja ich przywitam i wezmę, co mogę, i czy w końcu będę miał wszystko? Och, tak sądzę. Drwię z twego więzienia AO, choć i tak mnie nie słuchasz. Czy w ogóle jesteś za tymi murami? Widzę twoje symbole na niebie, ale inne również. Mystro, bogini magii, moja magiczna panno, czemu tak traktujesz swoje dzieci? Czy dajesz iskrę magii tylko po to, by nie mogła być użyta? Lekcja pokory dla tych, którzy stanęli na skraju prawdziwej potęgi? Zrzućcie szaty, ciśnijcie swe różdżki i pergaminy lub bądźcie na zawsze uwięzieni ze swą dumą i poczuciem ważności? Być może, ale ja nie odrzucę tego, na co zapracowałem tylko po to, by znów stąpać po niebie. I będą w tym dla mnie korzyści, będę grał, nie zważając na twe zasady. To miejsce z czasem to wszystko ku mnie przyprowadzi, chociaż nie będę mógł nic stąd zabrać. Nie, nie można tego zabrać ze sobą, ale z tym zostać i trzymać to mocno. Może z pomocą z zewnątrz? Ha! Nikt, poza tymi, co się nauczyli, nie odnajdzie raz jeszcze tego miejsca, a oni nie przerwą nauczania. Ja się nie ugnę, ja się złamię, ale z czasem znowu się zrosnę. Pokora jest taka... upokarzająca, a ja już tego nie ścierpię. Moc bezsilna jest ciągle lepsza niż moc utracona.

Oczywiście, mury być może wcale nie słuchają takich rozważań i moje pisanie jest bezcelowe. Bez znaczenia, bo jutro wytrę wszystko do czysta i zacznę od początku. Moje pisarstwo jest coraz lepsze. Trzeba mieć jakieś hobby.

Występowanie[]

Advertisement