Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Nalia - Ludzka czarodziejka ze zdolnościami złodzieja. Pomimo bogatego pochodzenia bardziej skupia się na biedakach.

Osobowość[]

Nalia cokolwiek by się nie działo myśli wpierw o bezdomnych i biednych. W przeciwieństwie do jej rodziny, która mieszka w wielkiej rezydencji i uważa się za najważniejszych myśląc tylko o sobie. Nalia to osoba bardzo otwarta na znajomości, śmiała oraz pomocna. Dąży do tego żeby świat był lepszy.

Baldur's Gate II: Cienie Amn[]

Biografia[]

Nalia waha się przez chwilę, słysząc pytanie o swoje dotychczasowe losy. Pochodzi z zamożnej rodziny posiadaczy ziemskich, na której czele stoi książę d'Arnise. Choć mówi o swoich krewnych z uczuciem, to jednocześnie zdaje się zakłopotana własnym pochodzeniem. Nalia identyfikuje się mocno z "ubogimi"...ale patrzy na nich oczyma osoby uprzywilejowanej. Odebrała staranne wykształcenie i zgodnie z życzeniem matki poznała tajniki sztuki magicznej. Nalia twierdzi jednak, że przez wiele lat wymykała się potajemnie z zamku i poznała również drugą stronę życia. Jest świadoma, że musi się jeszcze wiele nauczyć o życiu poza murami zamku... a jej zdaniem najlepiej zdobywać wiedzę podczas włóczęgi.

Miejsce spotkania[]

Nalia przebywa w tawernie Miedziany Diadem i prosi nas o pomoc ze względu na atak trolli na jej rodzinną twierdzę. Możemy zwerbować ją od razu albo kazać jej czekać na nas na miejscu.

Zadania poboczne[]

Podczas podróży z Nalią (już po wykonaniu questu z jej Twierdzą), zatrzyma nas posłaniec, przekazując wiadomość o pogrzebie ojca Nalii na Dzielnicy Cmentarnej. Na miejscu Nalia spotka swojego starego „przyjaciela” Isaea Roenall.

Te zaczną się, gdy następnym razem spotkacie się w Twierdzy De'Arnise, ponieważ właśnie wtedy jej prawdziwy „przyjaciel” aresztuje ją.

Nie minie wiele czasu, a jeden z jego żołnierzy zaczepi cię i podpowie jak możesz uratować Nalię. Na samym początku musisz porozmawiać z Barg’iem w Dokach, aby odkryć, że Isaea ma coś wspólnego z piratami. Kolejnym krokiem będzie spotkanie z Oficerem Dirth’em w Morskiej Zdobyczy. Ten podczas rozmowy wręczy ci zwój, który będzie dowodem na praktykowanie przez Isaea niewolnictwa. Następnie musisz udać się do posiadłości Isaea w Dzielnicy Rządowej. Tam zdobędziesz księgę, z której dowiesz się o przemycaniu klejnotów. Gdy wykonasz te trzy rzeczy, będziesz mógł udać się do budynku Rady w Dzielnicy Rządowej i porozmawiać z Corgaigem Topororękim. Po rozmowie Isaea zostanie aresztowany, a Nalia uwolniona.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala[]

Baldur's Gate II: Tron Bhaala Nalię można przyłączyć do swojej drużyny, podobnie jak wszystkich innych towarzyszy, którzy przeżyli wydarzenia w poprzednich częściach

Cytaty[]

  • .Nie lubię zbytnio miast. Zbudowano je na krzywdzie biedaków.
  • Do diabła z manierami! On jest skończonym draniem, a nazwanie go w ten sposób obraża wszystkich innych drani!
  • Jak mogę pomóc?
  • Oczywiście.
  • To wszystko? Liczyłam na coś więcej
  • Z pewnością spróbuje.
  • Jestem potrzebna?
  • Jestem gotowa na wszystko.

Występowanie[]

Baldur's Gate II: Cienie Amn (gra)

Baldur's Gate II: Tron Bhaala (gra)

Ciekawostki[]

W modyfikacji Auren Aseph NPC Nalia może romansować z Auren co pokazuje że jest ona lesbijką.

Advertisement