Baldur's Gate Wiki
Advertisement
Caelar Portrait SoD

Lśniąca Dama, czyli Caelar Argent przypuszczalnie brana jako dziecko Bhaala. jednak okazało się iż nie ma z nim nic wspólnego.

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear[]

Caelar jest głównym antagonistą w dodatku.

Pochodzi z Waterdeep, jej rodzina jest związana z zakonem Aster. Jej wujek, Aun Argent był wybitnym paladynem w zakonie, a Caelar była ledwie adeptem. W tej rodzinie płynie boska krew i egzystencja. W wieku dziewięciu lat dostała zadanie w zakonie. Miała pilnować biblioteki, nie czytając ksiąg. Uległa jednak pokusie i przeczytała Tom Dziewieciu co spowodowało, iż została uwięziona przez Belhifeta w świecie Avernus. Aun Argent postanowił zawrzeć umowę z Belhifetem. Dusza Auna za Caelar.

Demon przystał na tę propozycję. Caelar opuściła zakon i poznała Hephernaana, kapłana Belhifeta. Hephernaan ukrył swoją prawdziwą tożsamość. Namówił Caelar do podróży do Avernus i ocalenia jej wuja. Zebrali armię i wyruszyli w podróż do Zamku Smoczego Oblężenia będącego zarazem portalem do Dziewięciu Piekieł.

Podczas ostatecznej walki z Belhifetem towarzyszy nam lub walczy przeciwko nam. Zależy od gracza.

Dalsze Losy[]

Caelar po pokonaniu Belhifeta pozostaje w Avernus, a jej dalsze losy pozostają nieznane.

Advertisement