Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Eltan - Przywódca Płomiennej Pięści i jeden z Wielkich Książąt Wrót Baldura.

Biografia[]

Eltan to przywódca Płomiennej Pięści i członkiem Rady Czwórki. Był bliskim przyjacielem Scara i Wielkim Księciem Wrót Baldura. Jego decyzje miały niemały wpływ na losy miasta.

Baldur's Gate[]

Książe Eltan przebywa w siedzibie Płomiennej Pięści w południowo-zachodniej peryferii miasta. Eltan nie ufa Żelaznemu Tronowi, ani intencjom Sarevoka, a ostatnie osiągnięcia protagonisty tylko upewniły go w jego podejrzeniach. Książe nie ma jednak możliwości wykonania jakichkolwiek kroków w tej sprawie bez niezbitych dowodów, o których dostarczenie prosi drużynę. Zadanie polega na włamaniu się do budynku Żelaznego Tronu. Protagoniści dowiadują się, że dokumenty obciążające Żelazny Tron znajdują się przy Rieltarze, który wyjechał do Candlekeep.

Dostęp do Candlekeep jest wzbroniony dlatego Eltan daje księgę o niemałej wartości, której wręczenie Klucznikowi bramy zaowocuje uchyleniem zasad i otworzeniem bram cytadeli.

Po powrocie z Candlekeep, gdy główni bohaterowie zostają oskarżeni o zabójstwo Rieltara, Eltan choruje, ale nikt nie potrafi określić po dolegliwościach na jaką przypadłość cierpi. Tamoko zdradza, że Rashad podający się za medyka Eltana jest przyczyną jego złego samopoczucia. Lekarstwa jakie mu podaje są trucizną. Po dostaniu się do siedziby i uporaniu ze strażnikami, Eltan wini się za śmierć Scara. Każe odnieść go do zarządcy portu - jego przyjaciela. Opowiada przy okazji o Slythe i Krystin - dwóch asasynów na usługach Żelaznego Tronu, którzy zagrażają życiu Lii i Belta - pozostałych Książąt. Po parutygodniowej kuracji dojdzie do siebie.

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear[]

Eltan, Liia, Belt i Entar Srebrna Tarcza rezydują na parterze Pałacu Książęcego. Po udaremnieniu ataku na Pałac podejrzenia padają na Caelar Argent. Eltan powołuje Płomienną Pięść do marszu przeciwko Caelar. Sam jednak zostaje we Wrotach Baldura.

Advertisement