Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Kobold- Są to bardzo denerwujące małe stworki.

O Koboldach[]

Koboldy to rasa małych, tchórzliwych i sadystycznych istot o gadzim wyglądzie. Są to mierzące do metra wzrostu humanoidy posiadające gadzią, zazwyczaj ubarwioną na zielono skórę. Istnieją także koboldy o skórze w odcieniach od ciemnego brązu do niemal ciemnej czerwieni. Ich ciało ma zapach podobny do zapachu mokrego psa lub nieświeżej wody. Głowa istoty posiada cechy gadzie i psie. Znajdują się na niej dwa małe rogi, nie nadające się do walki. Oczy koboldów mają pomarańczowe białka, natomiast źrenice są czerwone. Znakomicie widzą w ciemnościach. Koboldy mają mały, niechwytny ogon, który czasem ozdabiają. Ich szaty to brunatne, zielone lub czerwone łachmany ze skóry. Ponieważ są niepozorne, a ich język przypomina ujadanie małych piesków, koboldy nie są zwykle brane poważnie, co dla wielu lekkomyślnych awanturników skończyło się fatalnie. To, czego natura poskąpiła im w sile i wytrzymałości, nadrabiają bowiem koboldy szybkością i zaciekłością.

Ulubioną taktyką walki koboldów jest wykorzystanie atutów terenowych i podstęp. Dużo czasu spędzają na tworzeniu pułapek i mechanizmów obronnych, takich jak wilcze doły. W czasie walki istoty te stosują fortele, zwykle lubią mieć przewagę liczebną bojąc się ataku w pojedynkę. Uwielbiają ataki z góry, zwłaszcza ze skał, zrzucając na przeciwnika smołę lub jadowite robactwo. Strzelają z proc i małych kusz, używają też włóczni. Zazwyczaj dokładnie analizują swoje szanse, zanim zdecydują się na walkę, chyba że przeciwnik należy do którejś ze znienawidzonych ras. Po utracie przewagi liczebnej szybko tracą morale i rzucają się do ucieczki.

Koboldy żyją w ciemnych miejscach pod ziemią lub w gęstych lasach. Są doskonałymi górnikami i chętnie osiadają w terenie bogatym w surowce mineralne. Typowe koboldowe plemię liczy od 40 do 400 samców, o połowę mniej samic i od 4 do 40 młodych. Porządek zapewniają dowódcy i ich ochroniarze a czasem również szamani. Koboldy są gatunkiem jajorodnym. Każdy szczep pielęgnuje jednocześnie od 30 do 300 jaj. Oprócz tego plemionom koboldów często towarzyszą żyjące z nimi dzikie zwierzęta: dziki lub ogromne łasice. Plemiona koboldów dzielą się na klany, tworzące grupy bojowe. W skład klanu wchodzi do dziesięciu rodzin, a każdy klan kontroluje obszar około 15 kilometrów kwadratowych. Koboldy są nieufne wobec obcych i najczęściej traktują ich wrogo. Lubią zabijać jeńców i ich zjadać, a czasem sprzedają ich jako niewolników.

Baldur's Gate[]

Koboldy są bardzo powszechnym gatunkiem w Faerunie. W Mulahey przekonał koboldy, że jest ich bogiem. Stworzenia te są mało inteligentne i uwierzyły półorkowi, a on wykorzystuje je jako narzędzie. Większość z nich przebywa na drugim i trzecim poziomie kopalni. Atakują górników i zatruwają żelazo polewając tajemniczą substancją przez co kruszeje i nie nadaje się do użytku. Po śmierci Mulaheya koboldy rozchodzą się i łamią się ich morale.

W kanałach Wrót Baldura znajduje się Szczurek. Przewodzi niewielką grupą koboldów. Twierdzi, że nawet harfiarze zapłacili za kpienie z potęgi jego szczepu.

Spora ilość koboldów kręci się w kazamatach Firewine. Niziołek z Gullykin -Jenkal, wpuszcza koboldy do wioski przez tajne przejście. Są związane z zadaniem Gandolara, który każe pozbyć się ich.

Baldur's Gate[]

W Czarowięzach czczony przez nich jest kryształ, który wszystkie koboldy uznają za Kurtulmaka - ich boga stworzenia.

Advertisement