Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Keldorn - Paladyn Zakonu Promiennego Serca, który walczy z wszelkim złem zagrażającym miastu.

Baldur's Gate II: Cienie Amn[]

Zapytany o przeszłość, KELDORN wzdycha i myśli przez chwilę, licząc w pamięci lata spędzone w służbie Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca. Jako paladyn Torma ochraniał bezbronnych i zwalczał zło przy każdej nadarzającej się okazji. Będąc zaprawionym w bojach weteranem z licznymi bliznami świadczącymi o niebywałym męstwie, Keldorn wspomina tęsknie o możliwości przejścia w przyszłości w stan spoczynku i poświęcenia większej uwagi rodzinie. Jednak na to wspomnienie twarz Keldorna przybiera surowy wyraz. Dopóki Zakon go potrzebuje, obowiązki to sprawa znacznie ważniejsza, niż jakieś prywatne względy, szepcze surowo.

Miejsce spotkania[]

Keldorna można spotkać w kanałach pod Dzielnicą Świątyń.

Jeśli przyłączysz Keldorna do swojej drużyny, to w pewnym momencie gry nasz uroczy staruszek pochwali się nam, że ma swą posiadłość w Dzielnicy Rządowej. Poprosi nas abyśmy zatrzymali się tam, jeśli tylko będziemy w pobliżu.

Posiadłość jego zaznaczona jest na mapie, więc trafienie tam nie powinno stanowić problemu. Jeśli wejdziemy do środka razem z nim, zauważymy, że biedak ma sprzeczkę ze swą ukochaną żoną. Podczas rozmowy Keldorn dowie się, że jego żona spotyka się z innym mężczyzną - Sir Williamem. Oswajając się z tą wiadomością, paladyn poczuje w głębi duszy, że honorem jego i obowiązkiem jest przeciwstawić się szlachcicowi. Rządny wyjaśnień zażyczy sobie, abyśmy wraz z nim udali się do Gospody Mithrest na Promenadzie Waukeen.

Przez chwilę czułem się zmieszany, ponieważ miałem Keldorna jako przywódcę swojej drużyny i gdy zaczynałem rozmowę, szlachcic odrzucał ją mówiąc: „Czekam na kogoś innego.”. Musiałem zamienić Keldorna ze swoją postacią i dopiero mogłem z nim porozmawiać. Po rozmowie nasz dzielny paladyn dochodzi do wniosku, że jego zaniedbanie jest winne temu wszystkiemu co się stało. Mamy teraz cztery rozwiązania do wyboru:

Możemy nakłaniać Keldorna do walki. Jest to najgorsze z możliwych rozwiązań, ponieważ on posłuchawszy swego rozumu nie zgodzi się i porzucając nas, wróci do swej posiadłości. Pozostałe trzy sposoby również wiążą się z jego powrotem do domu. Mamy jednak do wyboru dwa rozwiązania. Możemy wrócić z nim do domu lub umówić na spotkanie w Zakonie Promiennego Serca po trzech dniach albo zwolnić go ze służby na dobre.

Jeśli zdecydujesz się wrócić z nim do domu, wysłuchasz jego rozmowy z żoną, która pozostawi ci trzy kolejne rozwiązania. Za każde z nich otrzymasz po 15, 500 punktów doświadczenia. Pierwszym rozwiązaniem jest zwolnienie go na jeden dzień. Jeśli odpowiednio się postarasz, uda ci się nie zwalniać go wcale. Możesz też obiecać jego żonie, że zwolnisz Keldorna ze służby zaraz po wspólnym uratowaniu Imoen.

Jeśli zdecydujesz się na spotkanie z nim w Zakonie Promiennego Serca, będziesz mieć do wyboru te same trzy opcje, tyle że za żadną z nich nie otrzymasz punktów doświadczenia. Tak czy owak, najlepszym rozwiązaniem wydaje się być powrót z nim do domu i nie zwalnianie go ze służby. Będziesz mieć go w drużynie przez cały czas i nie zostaniesz ukarany za to w żaden sposób.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala[]

W Baldur's Gate II: Tron Keldorna można przyłączyć do swojej drużyny, podobnie jak wszystkich innych towarzyszy, którzy przeżyli wydarzenia w poprzednich częściach.

Epilog[]

Keldorn Firecam uznał, że przygody z drużyną, której przewodziłeś, są zakończeniem jego kariery, zarówno jako poszukiwacza przygód, jak i w służbie Zakonu. Osiedlił się w Athkatli, mając nadzieję, że będzie mógł wieść spokojny żywot należny staremu wojownikowi, ale jednak w końcu dotarło do niego ostatnie wezwanie do walki. Było to wiele lat później, gdy Amn było oblężone przez olbrzymy. Będąc w 60-tej zimie swego życia, Keldorn i pięciu innych rycerzy utrzymało strategiczną przełęcz, aż główne siły Amnu mogły przybyć miastu na odsiecz. Keldorn spełnił swój obowiązek, ale rany odniesione w boju okazały się tak poważne, że stary paladyn poległ na polu bitwy. Na oczach jego rycerzy, nad ciałem nagle pojawiła się ręka Torma, a kiedy znikła, zwłok Keldorna także już nie było. Od tego dnia wizjom Prawdziwego Boga towarzyszył duch zaprawionego w bojach Keldorna, stojący po jego prawicy.

Cytaty[]

  • Na Torma, powalę cię
  • Jestem gotów
  • Masz jakiś plan?
  • Tak?
  • Czekam na twoje rozkazy
  • Niech będzie
  • Jak sobie życzysz
  • Dobro jest dziś po naszej stronie
  • Trzymajcie oczy szeroko otwarte... nigdy nie wiadomo co czai się w miejscach takich jak to

Występowanie[]

Advertisement