Baldur's Gate Wiki
Advertisement
Ten artykuł zawiera informacje z modyfikacji. Twórcy serii Baldur's Gate nie byli autorami zawartości o której jest tu wspomina.

Jet'laya - Jest kapłanką z Cormanthor, której rodzina zginęła z rąk nieumarłych.

Baldur's Gate[]

Wuj Jet'layi, podobno szlachcic, wyruszył na poszukiwanie przygód. Podczas podróży spotkał i kilkakrotnie zostań uratowany przez przyszłego ojca Jet'layi, Torvina. Wówczas zostali przyjaciółmi i powrócili do Cormanthor. Będąc w mieście, Lennan przedstawił Torvina ojcu, znanemu arystokracie. W podzięce za opiekę nad synem Torvin, zostań przyjęty w mieście i stań się popularną postacią. Wkrótce też poznał matkę Jet'layi, a po ślubie zamieszkali na skraju pobliskiej kniei. Kiedy Jet'laya i jej brat mieli sześć lat, Cormanthor zostań zaatakowany przez watahę nieumarłych, prowadzonych przez Vampire'a. Podczas gdy elfy broniły miasta, dzieci zostały ukryte. Wrogowie zostali przegnani, ale wśród ofiar znaleźli się także rodzice Jet'layi. Atak wywołał trwałe kalectwo starszej siostry, a całość wydarzeń spowodowała nienawiść Jet'layi do wszelkich form nieumarłych. Pomimo próśb pozostałej rodziny, gdy tylko osiągnęła odpowiedni wiek, opuściła rodzinne strony.

Miejsce spotkania[]

Jet'laye spotkamy przed wejściem do gospody Pod Pomocną Dłonią dopiero w 5 rozdziale. Rozmowa z nią rozpoczyna właśnie główne wątki w Dark Side of the Sword Coast.

Zadanie[]

Jet'laya szuka swojej siostry, Ferium, która zaginęła rok temu. W zamian za pomoc w odszukaniu jej dołączy do nas. Podróżując przez las ostrych kłów spotkamy jej siostrę w formie Banshee. Nie ma wyboru, Jet'laya musi zabić swoją siostrę. Po walce Jet'laya dołączy do naszej drużyny. Jej zadanie jednak jeszcze nie jest skończone. Trzeba oddać amulet wujowi Jet'layi, Lennanowi. W nagrodę 2000 PD i zwój-wiadomość do Otha przebywającego w Kuźni Grzmiącego Młota.

Baldur's Gate II: Shadows of Amn[]

Posiadając mod Big World of Baldur's Gate można przenieść Jet'layę do drugiej części. Będzie się ona znajdywać w klatce Jaheiry lub Minsca. Niestety, nie będzie mieć banterów i wtrąceń.

Wygląd[]

Czarnowłosa kobieta w wieku ok.20-30 lat. Ubiera się w gotycki sposób. Zawsze jej twarz przyozdabia ciemny makijaż. Jet'laya jest bardzo blada. Pod prawym okiem ma tatuaż przedstawiający nieznany symbol. Na głowie zawsze nosi opaskę.

Cytaty[]

Występowanie[]

Advertisement