Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Jan Jansen- Gnom iluzjonista z umiejętnościami złodziejskimi.

Baldur's Gate II: Cienie Amn[]

JAN, zapytany o swą przeszłość stwierdza, że pomimo wszystkich przeciwstawnych opinii, piwo z rzepy prócz świetnego smaku posiada także cudowne właściwości lecznicze.

Osobowość[]

Jan Jansen jest bardzo ekstrawagancki i nieco dziwaczny. Ma zainteresowania, które dotyczą głównie kwestii handlowych np. prowadzenie interesu mającego na celu sprzedaż rzepy. Lubi żartować i opowiadać hiperboliczne opowieści o wyimaginowanych znajomych, między innymi. Jego historie brzmią jak wyimaginowane i nie mają za dużo logicznego sensu. Można wnieść, że jest wynalazcą jednak nie wiele wynalazków działa w stabilny sposób.

Miejsce spotkania[]

Jana spotykamy w Dzielnicy rządowej, gdzie ścigany jest przez poborcę podatkowego za nielegalny handel rzepą. Możemy wybawić go z opresji i przyłączyć do drużyny – albo wydać i później wpłacić za niego kaucję w więzieniu po czym ponowi on propozycję dołączenia.

Po 15 dniach od przyłączenia Jana do drużyny pojawi się Beloo Jansen (na zewnątrz zabudowań, lecz nie w Rozdziale 4., 5. lub 7., oraz nie: na Wzgórzach Umar, w Ruinach świątyni, Twierdzy d’Arnise, Gaju druidów, Wyjściu z Podmroku, Lasach Tethyru), kuzyn Jana, powie, że jest on potrzebny w domu w dzielnicy Slumsów, gdyż najwyraźniej pojawiły się jakieś kłopoty z jego dawną miłością, gdy ta wyszła za typka spod ciemnej gwiazdy – Vaelaga. Na dotarcie do domu masz 4 dni, pot tym czasie Jan zacznie narzekać. Po wejściu do domu, Jana przywitają bliźniaki wuja Glandiga – Tot i Tat (czasem jedno z nich się gdzieś zapodziewa), następnie Jan porozmawia ze swoją Matką – Ma Jansen, która opowie o Lissie i jej chorej córeczce – Jaelli. Matka skieruje Jana do Lissy, wejdź razem z Janem na górę, a porozmawia ze swoją dawną miłością i dowiesz się szczegółów – córka Lissy zachorowała na tajemniczą chorobę umysłową. Jan tymczasowo odłączy się od drużyny i poprosi cię o rozmowę z Wujem Gerhardem – podobno wie, co dolega małej. Podczas rozmowy z Gerhardem zdobędziesz 3300 PD i dowiesz się kto może pomóc – wuj odeśle cię do Lady Jysstev. Od czasu rozmowy z wujem masz 10 dni na uratowanie Jaelli, po upłynięciu tego czasu dziewczynka umrze. Znajdziesz ją w jej posiadłości w Dzielnicy rządowej wypytaj ją o Ukrytego i dowiedz się, gdzie go można znaleźć – zdobędziesz 8900 PD. Lady Jysstev zaaranżuje spotkanie z Ukrytym, powie, że musisz się udać do kanałów pod Miedzianym Diademem. Ukrytego spotkasz w zachodniej części – po przeciwnej stronie tunelu, gdzie jest lub była grupa koboldów z szamanem (przed kładką z drzwiami na lewo), ten powie, że może wyleczyć dziewczynkę, jednak musisz coś dla niego zrobić – trzeba wykończyć jego wrogów – Githyanki, odeśle cię (jak każdy...) do Palucha – właściciela tawerny Morska Zdobycz w Dokach, powie, żebyś powiedział, że jesteś Poszukiwaczem. Porozmawiaj z Paluchem, ten odeśle cię do gospody. Pięć Dzbanów, wspomnianych dwóch Githyanki znajdziesz na piętrze, w jednym z pokojów po prawej – po 2000 PD, Szata ochrony przed ogniem, 100 sztuk złota. Wróć do Ukrytego i zdaj raport specjalny – zdobędziesz 17500 PD, okaże się że Ukryty to łupieżca umysłu, jeśli masz refleks, możesz go zabić – dodatkowo 9000 PD. Wróć po tym do Jana i porozmawiaj z nim – 15500 PD, jeszcze tylko krótka cutscenka z Vaelagiem, do którego Lissa z córeczką powróci (– 1800 PD).

Baldur's Gate II: Tron Bhaala[]

W Baldur's Gate II: Tron Bhaala Jana można przyłączyć do swojej drużyny, podobnie jak wszystkich innych towarzyszy, którzy przeżyli wydarzenia w poprzednich częściach

Cytaty[]

  • Nalio, moja droga. Ostatnio jesteś jakaś ponura. To pewnie przez studiowanie wszystkich tych zwojów.
  • Przypomina mi to dawne czasy
  • (beknięcie)...odbiło mi się rzepą
  • Wulfgar, Elminster i Volo...powinniśmy razem założyć firmę obwoźnego pielenia warzyw
  • A masz ty ścierwo. Rzepa ci się nie podoba!
  • Na kciuk wujcia Klapciocha
  • Zwędziłem coś od tego tutaj osobnika
  • Nikt mnie teraz nie zobaczy
  • Jestem otwarty na wszelkie kreatywne pomysły, ostatnio pracowałem nad obierakiem do rzepy
  • Czy w twojej głowie kołacze się epika błagająca o wiersz, Edwinie?
  • Czy mamy się rozstać w ten sposób?

Występowanie[]

Baldur's Gate II: Cienie Amn (gra)

Baldur's Gate II: Tron Bhaala

Advertisement