Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Historia Północy X to jedna z książek w grze. Jest to jedna z 10 książek opisujących historię północy.

Opis w grze[]

Historia Północy – 1370, Rok Kufla:

Tuż przed nadejściem wiosny na Dzikiej Północy, we wszystkich miastach tego regionu rozniosły się pogłoski o entach, gromadzących się w Wysokim Lesie. Wyglądało na to, że wszystkie istoty lasu połączyły swe siły, aby uleczyć las po upadku Twierdzy Piekielna Brama. A w ruinach tego przeklętego miejsca, musi się jeszcze coś ukrywać, gdyż Bractwo Steranych Serc nigdy nie wydostało się z głębin pod miastem. Entowie blokując wejście do ruin, uwięzili zło, które kryje się teraz głęboko, z dala od ludzi.

Na północy dzieje się jednak o wiele więcej. Luskan ciągle igra z wojną, mając ochotę na sąsiednie miasta, gniewając tym Waterdeep. Barbarzyńcy burzą się na północy, gotowi do wzięcia szybkiego odwetu za najazdy na ich święte siedliska. Pojawiają się pogłoski o agentach Zhentarimów, przemierzających Upadłe Krainy w poszukiwaniu potężnej magii, pozostałej po Netheril. Na Dzikim Pograniczu pełno jest poszukiwaczy przygód.

Występowanie[]

Advertisement