Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Historia Północy VII to jedna z książek w grze. Jest to jedna z 10 książek opisujących historię północy.

Opis w grze[]

Historia Północy, 1368: Rok Sztandaru:

Krasnoludy dopiero od roku władały miastem Felbarr, gdy nasłana przez Zhentarimów drużyna poszukiwaczy przygód wdarła się do jaskiń Wielkiego Robala i zabiła Elrema Mądrego – szamana i przywódcę klanu. Plemienni wojownicy pozbyli się kilku przeciwników, ale niestety co najmniej trzech z nich zdołało teleportować się w bezpieczne miejsce, wraz ze znaczną część ukradzionego skarbu Elrema.

Według Themrina, obecnego szamana plemienia, Elrem obiecał „nawet po stracie cielesnej postaci strzec swego ludu jako duch”. Mimo tych słów otuchy, klan ledwie przetrwał srogą i śnieżną zimę. Morale krasnoludów i ich liczebność znacznie spadły.

Zaufani goście odwiedzający siedzibę barbarzyńców stwierdzili, że Themrin i Gweshen „Żelazna Dłoń” Talistars noszą jakiegoś rodzaju pancerze, wykonane ze skóry Elrema. Takie wykorzystanie ciała byłego szamana jako „ochrony” zapewne podpowiedziały im senne wizje. Pancerz taki przypomina zwykłą skórzaną zbroję, ale zdaje się odbijać ciosy tak, jakby był pełną zbroją płytową.

Nesme poinformowało o drastycznym wzroście ataków trolli na Wiecznych Wrzosowiskach, a różne źródła potwierdzają, iż coś zmusza stwory do opuszczenia wrzosowisk. Tajemnica ich exodusu najpewniej pozostanie niewyjaśniona przez resztę roku. Przynajmniej jednak teraz poszukiwacze przygód mają niekończące się źródło trolli uciekających z bagna.

Jednak najdziwniejszym wydarzeniem roku pozostanie chyba marsz plemienia Błękitnego Niedźwiedzia pod wodzą szamanki Tanty Hagary na opanowaną przez diabły Twierdzę Piekielna Brama. Całe Krainy z różnych źródeł usłyszały wieść, iż po krótkiej walce Tanta Hagara obwołała się nową władczynią miasta.

Występowanie[]

Advertisement