Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Historia Cienistej Doliny – rządy Mourngryma to jedna z książek w grze. Należąca do serii książek Historia Cienistej Doliny.

Opis w grze[]

Rządy Mourngryma Amcathry, rekomendowanego przez odchodzącego lorda Dousta Sulwood, były mniej spokojne, niż nowy władca się spodziewał. Pierwsza Bitwa o Cienistą Dolinę miała miejsce w Roku Księcia (1357 KD). W jej wyniku siły młodego rycerza przegoniły wojska Lyrana Pretendenta, który raz jeszcze próbował przejąć władzę, jak pragnęła tego marionetka Zhentarimów – lord Jyordhan. Starcie to – choć znaczące – nie może się równać z większymi, które podczas Czasu Niepokojów (1358 KD/0 PR) toczyły się w tym samym miejscu pomiędzy siłami Doliny a dowodzonymi przez Bane'a oddziałami z Twierdzy Zhentil. Jeśli wspomina się Bitwę o Cienistą Dolinę bez podania daty, dotyczy to zwykle właśnie drugiej ze wspomnianych. Mourngrym musiał również poradzić sobie z licznymi potyczkami, atakami, próbami inwazji i innymi niebezpieczeństwami.

Mourngrym i Shaerl mają jednego syna imieniem Scotti, który liczy sobie teraz dziewięć lat. Wedle tradycji nie jest on traktowany jako prawowity następca tronu i jego miejsce może zająć inny wojownik lub mag. Większość uważa, że Mourngrym będzie dzierżył Naszyjnik Ashaby, aż jego syn wydorośleje, a potem – kiedy imię Scottiego zacznie być znane – abdykuje na jego rzecz. Jeśli tak się stanie, po raz pierwszy władza w Cienistej Dolinie zostanie przekazana z ojca na syna.

Występowanie[]

Advertisement