Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Historia Cienistej Doliny I to jedna z książek w grze. Jest to jedna z 8 książek opisujących Cienistą Dolinę.

Gdzie szukać[]

Opis w grze[]

Historia Cienistej Doliny – Upadek Azmaera, ostatniego marszałka ciemnych elfów z Zakręconej Wieży:

Panowanie mrocznych elfów nad Cienistą Doliną trwało do wczesnych lat dziewięćsetnych wg Kalendarza Dolin, kiedy to wzrastająca populacja ludzi na tym obszarze zmusiła ciemne elfy do wejścia w konflikt ze swymi dużo liczniejszymi sąsiadami. Wśród ludzi przeważali mieszkańcy Dolin, którzy tysiąc lat wcześniej przekroczyli Smoczy Przesmyk i zawarli pokój z elfami z Myth Drannor, osiedlając się na granicy tych wielkich, będących domem elfów lasów. Wkrótce mroczne elfy poddane zostały presji ciągłych ataków i większość z nich, trzymająca się dotychczas osiedli na powierzchni, uciekła teraz pod ziemię. Ostatnim z potężnych dowódców drowów był Azmaer, ostatni elfi marszałek Zakręconej Wieży. Azmaer nadzorował ewakuację ostatnich wiosek mrocznych elfów, a potem dowodził twierdzą podczas trwającego rok oblężenia. Wieża mogła się bronić właściwie w nieskończoność, gdyż miała bezpośrednie połączenie z Podmrokiem, skąd dostarczano niewolników i wszelkie niezbędne zaopatrzenie. Jednak pewien niewolnik, człowiek (rodzinne sagi w Dolinach wskazują tu kilka możliwych osób), zatruł wewnętrzną studnię Wieży, która potem została dość łatwo zdobyta. Ciała Azmaera nie odnaleziono wśród zabitych, co niektórych skłoniło do przypuszczeń, iż uciekł on w głąb ziemi i dołączył do swego ludu. Biorąc jednak pod uwagę fakt, iż musiałby wytłumaczyć swej władczyni, jak utracił Cienistą Dolinę, bardziej prawdopodobne jest, że wybrał banicję i ukrył się zarówno przed ludźmi, jak i mrocznymi elfami. Zważywszy, że wydarzenia te miały miejsce raptem czterysta lat temu, istnieje szansa, że Azmaer wciąż żyje.

Występowanie[]

Advertisement