Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Hełm Przeciwnego Charakteru - swego rodzaju easter egg. Hełm ten zmienia charakter użytkownika na przeciwny, przy czym zapewnia ochronę przed atakami krytycznymi jak zwykły hełm. Przedmiot jest przeklęty i można go zdjąć jedynie za pomocą zaklęcia Zdjęcie Klątwy.

Opis w grze[]

Przeklęty hełm zmiany charakteru jest zaprawdę przerażającym przedmiotem. Jak sama nazwa wskazuje ma moc do zmiany fundamentalnych zasad etycznych, a nawet osobowości osoby, która ma nieszczęście go założyć. Przedmiot ten niszczy więzi rodzinne, przyjaźnie, całe miasta a nawet narody. Gdyby legiony zła kiedykolwiek zatknęły ją siłą na głowę przepełnionego dobrem Solara, wszechświat, jaki znamy, spotkał by szybki i bolesny koniec.

Zastosowanie[]

Hełm używany w sytuacji gdy ktoś chce dołączyć do np. dobrej drużyny postać o charakterze złym lub odwrotnie, dzięki czemu nie gracz nie musi się martwić o to że bohater upuści drużynę przez nieodpowiednią dla niego reputację. Może też zostać użyty aby postać mogła używać przedmiotu, który wcześniej nie był zgodny z jej charakterem.

Wbrew opisowi przedmiot nie zmienia usposobienia postaci, bohaterowie dalej będą korzystać z tych samych odzywek, tylko zmieni się poziom reputacji przy którym narzekają na postępowanie drużyny, ale sympatyczne postacie dalej będą sympatyczne.

Jak zdobyć[]

Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy[]

Nie łatwo go zdobyć, gdyż jest tylko jeden moment w którym jest to wykonalne do tego jest na to bardzo mało czasu. Na samym początku Wieży Durlaga na krótką chwilę pojawia się Demoniczny Rycerz, aby rzucić zaklęcie i zabić wszystkich NPC w pomieszczeniu, a następnie znika. Podczas tej krótkiej chwili jeśli się go zabiję to przy jego ciele znajdzie się ten właśnie hełm. Mimo, że Demoniczny Rycerz również pojawi się na samym końcu Wieży Durlaga wtedy nie znajdzie się przy nim hełmu.

Niepotwierdzony sposób zdobycia[]

W Internecie można również znaleźć informacje o tym, że hełm jest w posiadaniu Jamieego przebywającego w dworze w miejscowości Nashkel. Nie jest to jednak potwierdzona informacja i jest to raczej tylko internetowa legenda.

Występowanie[]