Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Harfiarze- Harfiarze są tajną organizacją działającą na terenie Faerûnu, stawiającej sobie za cel walkę z przejawami zła i pilnowaniem równowagi Świata, w tym również pomiędzy cywilizacją a przyrodą. W organizacji Harfiarzy najwięcej jest bardów, ale wśród członków organizacji spotyka się także tropicieli, łotrzyków, zaklinaczy, a nawet czarodziejów. Każdy Harfiarz walczy przeciwko innej, w sposób szczególny znienawidzonej przez siebie organizacji, na przykład przeciw Czerwonym Czarnoksiężnikom, Kościołowi Bane'a, czy Zhentarimom. Szczególną umiejętnością Harfiarzy jest umiejętność magicznej kreacji instrumentów muzycznych, znaczków harfiarzy oraz niektórych eliksirów, które sprawiają, że postać nie musi się uczyć niektórych umiejętności Charakterystycznymi symbolami rozpoznawczymi dla ugrupowania są harfy i specyficzne zapinki.

Teren na którym działają Harfiarze obejmuje głównie ziemie krain centralnych Faerûnu, wokół regionu Heartlands, gdzie organizacja ma swoją główną siedzibę – od Waterdeep, aż po Impiltur, nie wyrzekając się przy tym wpływów w Tethyrze, Calimshanie, Thay, a także na obszarach barbarzyńskiej północy. Organizacja ta nie ma wyraźnej drabiny hierarchicznej, niemniej jednak wyróżniają się wśród nich jednostki „Starszych”, którzy są bezsprzecznymi liderami.

Advertisement