Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Guenhwyvar - magiczna czarna pantera, towarzyska Drizzta, który przywołuje ją za pomocą magicznej figurki. Gdy nie jest przywołana to przebywa na planie astralnym. Przez mrocznego elfa często nazywana jest "Guen".

W Forgotten Realms[]

Figurka została utworzona przez krasnoludzkiego rzemieślnika, natomiast ludzki mag - Anders Beltgarden, połączył z nią panterę za pomocą zaklęcia zaklinania. Patera miała służyć osobie która ją przywołuje. Później trafiła do Podmroku gdzie miał ją Masoj Hun'ett od którego Drizzt Do'Urden zabrał później panterę.
W czasie spędzonym przez Drizzta w Podmroku pantera wielokrotnie ratowała mu życie i pomagała w przeżyciu. Stała się najlepszą przyjaciółką drowa i jego oparciem. Uratowała go między innymi z niewoli illithidów. Po wyjściu Drizzta na powierzchnię wielokrotnie podróżowała z mrocznym elfem, czasem była jego jedynym towarzysze.

W Baldur's Gate 2[]

Spotkać ją można w rozdziale VI, gdzie z towarzyszami: Drizzt Do'Urden, Bruenor Battlehammer, Regis, Wulfgar oraz Catti-brie podróżują podróżują przez Amn. Drużynę można zaatakować, co skutkuje trudną walką i utratą reputacji. Ewentualnie można ich poprosić o pomoc w walce z Bodhi.

Występowanie[]

Advertisement