Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Gaelan Bayle - członek Złodziei Cienia, mieszkający w Slumsach w mieście Athkatla.. Jego siostrzeńcem jest Brus.

Postać pojawia się w drugiej części gry. Zaraz po przybyciu do dzielnicy Slumsy, Gaelan Bayle zaprosi drużynę do swojego domu. Złoży on propozycje pomocy w uwolnieniu Imoen z Czarowięzów. Jednak ma to kosztować 20 000 sztuk złota, cena ta później gdy pojawi się kontroferta ze strony Bodhi, spadnie do 15 000.

Jeśli główna postać jest złodziejem. To Gaelan skieruje ją do Renala Krwawego Skalpa w dokach miasta. W innym wypadku zasugeruje szukanie pracy w gospodzie Miedziany Diadem niedaleko jego domu.

Kiedy wróci się do niego ze złotem, to skieruje on drużynę do Arana Linvail - przywódcy Złodziei Cienia, dla którego będzie trzeba wykonać zadania. Jeśli natomiast skorzysta się z oferty Bodhi to w jej ostatnim zadaniu, wampirzyca skieruje protagonistę do Gaelan Bayle, który ma w swoim posiadaniu klucz umożliwiający wejście do głównej siedziby złodziei. W tym wypadku będzie trzeba zabić Gaelana.

Występowanie[]

Advertisement