Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Evereska- słynna dolina w Zachodnich Ziemiach Centralnych, jedna z ostatnich ostoi eladrinów na północy. Założona w tajemnicy w -8600 DR, Evereska stała się prawdziwym rajem dla elfów pozostałych w Faerûnie.

Evereska ulokowana jest w dolinie otoczonej przez dwanaście wzgórz zwanych Shaeradim, tworzącej wielki tarasowy ogród zamieszkany przez księżycowe i słoneczne elfy. Domy zostały wpisane w krajobraz i za pomocą magii uniesione w powietrze. Drzewa Niebieskoliście otaczały dolinę będąc wyrzeźbione i uformowane przez magię. Warunki pogodowe i burze były kontrolowane przez mythal. Niektórzy z eladrinów spędzali wolny czas w głębokich jaskiniach tworząc nowe zaklęcia.

Obszary wokół Evereski są usiane małymi wioskami lub odizolowanymi wieżami, stanowiącymi domy dla kilku grup sylwańskich elfów oraz magów zamieszkujących wieże. Obydwie grupy pomimo życia w izolacji, starają się bronić doliny i są lojalne wobec Erlana Duirsara, gotowe walczyć w obronie Doliny w razie potrzeby.

Evereskańskie uczelnie to akademie o najwyższych standardach. Trening, który oferują jest jednym z powodów, dla którego miasto jest tak dobrze bronione. Harfiarze są jedynymi N'Tel'Quess, którzy mają pozwolenie na odbycie treningów w dziedzinie walki lub magii. Niejednokrotnie spotyka się też pół-eladrinów, którzy mają przywilej studiowania tutaj, tylko jeśli zostali wychowani przez elfiego rodzica mającego na nich duży wpływ.

Z Evereski pochodzi mag Xan.

Advertisement