Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Edwin jest człowiekiem, magiem i należy do Czerwonych Magów z Thay. Jest to osoba, która raczej nie lubi o sobie mówić, ale łatwo po nim stwierdzić że ma bardzo wysokie mniemanie na temat swojej osoby. Najprawdopodobniej urodził się w Thay.

Osobowość[]

Edwin jest zagorzałym, manipulującym i szybko wpadającym we wściekłość czarodziejem. Uważa się za bystrzejszego i przebieglejszego niż wszyscy którzy go otaczają. Pozostałych uznaje za niższe formy inteligencji, które tylko mu asystują. Edwin to typ maga, który lubi kontaktować się ze swoją podświadomością i mówić sam do siebie.

Baldur's Gate[]

Spotkać go można w Nashkel, gdzie może zlecić zadanie Zabicie wiedźmy Dynaheir, jeśli się mu pomoże w tym zadaniu, to Edwin pozostanie w drużynie do końca rozgrywki, jednak zabicie Dynaheir sprawi że pojawienie się w pobliżu Minsca będzie oznaczało walkę.

Wyspecjalizowanie BG1[]

  • Broń obuchowa +

Wyspecjalizowanie BG1:EE[]

  • Kije +

Ekwipunek[]

Zadania poboczne[]

  • Zabicie wiedźmy Dynaheir - przyjęcie Edwina do drużyny oznacza akceptacja tego zadania i jest ono sprzeczne z zadaniem Minsca - Na ratunek Dynaheir. Aby go wypełnić należy udać się do Twierdzy Gnolli, przebić się przez dziesiątki gnolli i zabić Dynaheir, która znajduje się w jednym z dołów.

Biografia[]

Zapytany o przeszłość, Edwin twierdzi, że nie ma zamiaru niczego wyjawiać i że jego życie to jego interes, do którego nikt nie powinien wtykać swojego nosa. Doda później, że pytający powinien być szczęśliwy z jego towarzystwa, po czym zacznie coś cicho mówić o odłączeniu się, gdy tylko tego zechce. Najwyraźniej nie obchodzi go zbytnio towarzystwo innych i woli raczej rozmawiać ze sobą samym. Nosi strój w kolorach typowych dla Czerwonych Magów z Thay, choć fakt, iż któryś z nich zawędrował tak daleko na zachód, jest, co najmniej dziwny. Edwin nie zamierza oczywiście tego wyjaśniać.

Baldur's Gate II: Cienie Amn[]

Zgodnie z relacjami postaci w *Baldur's Gate II: Cienie Amn Edwinowi nie udało się zabić wcześniej Dynaheir. Więc wydarzeniach we Wrotach Baldura Edwin udał się do Athkatli, gdzie zaczął współpracować z lokalną gildią złodziei i stał się jednym z zaufanych ludzi Mae'Vara. Znów można go spotkać i dołączyć do drużyny i mimo konfliktu z Minscem to można ich obu mieć w drużynie. Edwin nieco się rozwinął w stosunku do poprzedniej części, zyskał 1 siły i 1 mądrości.

Wyspecjalizowanie[]

  • Sztylety +
  • Kije +

Ekwipunek[]

Zadania poboczne[]

Odnalezienie Zwoju Nicości

Biografia[]

Kiedy zapytany o to, w jaki sposób dostał się do służby Złodziei Cienia, EDWIN oznajmia szyderczo, że jego życie to jego interes, do którego nikt nie powinien wtykać swojego nosa. Dodaje również, że pytający powinien być w ogóle szczęśliwy, że udało mu się go spotkać. Jakiekolwiek dalsze pytania prócz kuszenia losu nie przyniosą żadnego skutku. Za maską jego upartej natury można jednak dostrzec coś, co zdradzi nam, że jego aktualne położenie nie jest znowu takie korzystne, oraz że jego chęć spotkania się z tobą zaprzecza jego rzekomemu obrzydzeniu do towarzystwa innych osób. Edwin ignoruje spekulacje na swojej niedawnej przeszłości, wydaje się jednak, że mniej chlubi się barwami Czerwonego Maga, którymi tak bardzo chełpił się w przeszłości. Wydaje się to zrozumiałe, dla podróżnika - czarodzieja, w Amn, mieście w którym magowie wywołują powszechny strach.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala[]

W Baldur's Gate II: Tron Bhaala Edwina można przyłączyć do swojej drużyny, podobnie jak wszystkich innych towarzyszy, którzy przeżyli wydarzenia w poprzednich częściach

Epilog[]

W czasie swojego pobytu w drużynie, której przewodził <IMIĘ GRACZA>, Edwin zdobył sobie niemałą sławę, a po opuszczeniu towarzyszy postanowił ten fakt wykorzystać. Z czasem stał się na tyle wpływowy, że podporządkował sobie nawet samych Czerwonych Magów i stał się ich największym przywódcą. Niestety, kilka dni po tym wydarzeniu został zmuszony do opuszczenia tego stanowiska. Taki już los zwycięzców w Thay, którzy niemal czekają na swoją kolejkę u władzy. Po tych wydarzeniach widziano go tylko w czasie pojedynku z samym Elminsterem z Doliny Cienia, w wyniku którego zakończył swoją pełną przygód karierę w Krainach. Jednak Edwina ciągle obsługuje bar w pewnej gospodzie w Waterdeep. Powiadają, że nie ma bardziej zgorzkniałej kobiety niż ona.

Cytaty[]

  • "Co znowu?!"
  • "Edwin to, Edwin tamto. Niech ktoś da tej małpie banana!"
  • "Elminster to, Elminster tamto. Dajcie mi 2000 lat i szpiczasty kapelusz, a skopię mu tyłek!"
  • "Jej moc niczym, jeżeli nie chce jej użyć. Przestań się chować za wymówkami i skończmy to raz na zawsze!"
  • "Musicie się tak tłoczyć? Nie dość wam, że pokazuję się w tak nędznym, jak wasze, towarzystwie?"
  • "Nie mogliśmy wynająć paru biednych głupców, żeby zrobili to za nas?!"
  • "Nie pojmuję tej „mysiej magii”, która poddaje mnie twej woli!"
  • "Proszę mi nie przeszkadzać, gdy spiskuję, by cię obalić!"
  • "Robię to, co wy. Do czasu."
  • "Rzadki przebłysk inteligencji, niewątpliwie chwilowy."
  • "Stójcie! Potrzebuję usług waszej grupy. Tak, ci się nadadzą."
  • "Szach i mat! Wreszcie wiedźma zdycha!"
  • "Uważaj, co do mnie mówisz, albo twe słowa wrócą do ciebie na czubku mojego buta!"
  • "Wasz marny żywot dobiega tu kresu!"
  • "Wreszcie dotarło do nich, jaka jest moja wśród nich pozycja!"

Występowanie[]

Advertisement