Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Demogorgon - Książę demonów i jeden z najpotężniejszych demonów z Piekła.

O Demogorgonie[]

Jego cechą charakterystyczną są dwie głowy, z których każda posiada własną osobowość, jednakże w danej chwili panować może tylko jedna. Wewnątrz tego demona toczy się nieustanna walka dwóch osobowości o dominację, jednakże tylko wewnątrz - głowy ze sobą "nie żrą się". Dlatego zdecydowana większość obserwatorów nie jest świadoma, wielorakiej osobowości tego osobnika.

Jedną osobowością jest Aameul, drugą Hethradiah. Żaden z nich nie jest w stanie przejąć całkowitej kontroli nad drugim, bowiem są aspektami siebie samych. Nie są też w stanie wzajemnie się zabić, bez całkowitego zniszczenia mimo ogromnej nienawiści względem siebie. Aameul to lewa głowa Demogorgona, bardziej charyzmatyczna i wyważona. To właśnie ona wydaje rozkazy i oddziałuje z innymi potężnymi istotami. Zdecydowanie bardziej pragnie też odłączyć się od drugiej głowy.

Pewnego razu jednak Aameul dowiedział się, że wykorzystując serce wielkiego jaszczura Ashardalona w jaki sposób mógłby się uwolnić od brata. Opis procesu, oraz tego co się stało w jego wyniku, znajduje się w Bastionie Nienarodzonych Dusz.

Za jedną z ważniejszych sług była Cathezar, hybryda marilitha oraz kytona.

Baldur's Gate II: Cienie Amn[]

Helm powierzył swojej małej sekcie zadanie wielkiej wagi. To właśnie Helm uwięził Demogorgona w Twierdzy Strażnika, by na zawsze spoczął w środku. Jednak demon przełamuje pieczęć i jest coraz bliżej ucieczki. Aby go powstrzymać należy umocnić stare pieczęcie prastarą magią, jednak zabezpieczenia i pułapki chroniące Twierdzę uniemożliwiają sekcie dostania się do środka. Z tą misją wysłany jest protagonista, który musi odnowić stare pieczęcie i nie dopuścić do zerwania się ich.

Demogorgon wedrze się wgłąb umysłu głównego bohatera. W ten sposób pozna jego cele. Demon wyzna Bohaterowi, że rzeczeni paladyni Helma są zdrajcami. Nie są wysłannikami Helma, a jego wrogów. Ich celem było uwięzienie Pomiotu Bhaala(protagonisty) razem z Demogorgonem, by mogli snuć swoje własne podłe plany bez martwienia się, że główny bohater im przeszkodzi. Proces uwolnienia się demona może trwać nawet eon. Nie zebrał jeszcze tyle sił by samemu się wyzwolić, ale jest w stanie uwolnić drużynę protagonisty. Proponuje, aby powiedzieli rycerzom, że nie żyje. Wtedy wydostał by się i zemścił. Gracz ma wybór:

  • Posłuchać Demogorgona i powiedzieć rycerzom że został zabity.
  • Zabić Demogorgona.

Pomoc Demogorgonowi[]

Wróć do fałszywych Helmitów i powiedz, że Demogorgon nie żyje. Pójdą na niższy poziom sprawdzić czy to prawda. Pojawi się Zjawa kobiety, która niegdyś należała do paladynów Helma

Advertisement