Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Cernd to człowiek, Zmiennokształtny. Jest on druidem z Tethyru, gotów poświęcić życie w służbie "równowagi". Jest on jednym z towarzyszy w *Baldur's Gate II: Cienie Amn (gra).

Osobowość[]

Cernd jest osobą cichą i spokojną. Poświęcił swoje życie przyrodzie i równowadze. Jest doświadczonym druidem.

Baldur's Gate II: Cienie Amn[]

Spotkać go można w Targowie, gdzie jest przetrzymywany w domu burmistrza w piwnicy. Jako druid jest on podejrzany o bycie zamieszanym w ataki dzikich zwierząt na miast. Jak sam twierdzi jest niewinny. Może się przyłączyć do drużyny w celu zbadania okoliczności tajemniczych ataków.

Wyspecjalizowanie[]

  • Sejmitary +
  • Sztylety +
  • Kostury +
  • Proce +

Zadania poboczne[]

  • Problem ze zwierzętami w Targowie - zadanie, które umożliwia przyłączenia Cernda do drużyny.
  • Dziecko Cernda - zadanie poboczne towarzysza.

Biografia[]

CERND, zapytany o przeszłość oświadcza skromnie, że ma zaszczyt służyć całym swoim życiem naturze. Widać wyraźnie, że wierny z niego sługa i choć zachowuje się w sposób zrównoważony, nie ma wątpliwości, że zaryzykowałby własne życie, gdyby w grę wchodziło większe dobro.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala[]

W Baldur's Gate II: Tron Bhaala Cernda można przyłączyć do swojej drużyny, podobnie jak wszystkich innych towarzyszy, którzy przeżyli wydarzenia w poprzednich częściach

Epilog[]

Gdy jego rady przestały być potrzebne, Cernd opuścił drużynę, której przewodziłeś, by znowu zamieszkać ze swoim synem, Ahsdale. Jednakże obowiązek wobec przyrody zmuszał go do częstych wyjazdów, przez co jego stosunki z synem zaczęły się psuć. Wiele lat później otrzymał tytuł Wielkiego Druida, ale zrzekł się go, gdy doszły do niego wieści o tym, że jego pozbawiony ojcowskiej opieki syn zaczął się parać zdegenerowaną magią i stanął na czele armii, która zagrażała Wybrzeżu Mieczy. Cernd uznał, że nie podoła takiej odpowiedzialności, gdyż nie udało mu się nawet dobrze wypełnić ojcowskich powinności. Kiedy w końcu ojciec stanął naprzeciwko syna na polu bitwy, żaden z nich nie wyszedł z tej walki żywy. Okazało się, że są sobie zupełnie obcy, a połączyła ich tylko wspólna ziemia, w której złożono ich ciała. Po latach na tym miejscu wyrósł ogromny dąb, którego liście każdej jesieni przybierają czerwoną barwę krwi.

Wygląd[]

Cernd jest długowłosy mężczyzną w średnim wieku.

Cytaty[]

  • "Powiedz mi co mam zrobić."
  • "Mów, ja cię wysłucham."

Występowanie[]

Advertisement