Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Bodhi - Siostra Jona Irenicusa, elfka którą wygnano z Suldanessellar przez co stała się wampirem.

Osobowość[]

Bodhi to tajemnicza, enigmatyczna i bezwzględna wampirzyca. Zawsze dostaje to czego chce i lepiej nie wyprowadzać jej z równowagi. Bodhi to genialna manipulantka, która zdolna jest wykorzystać wszystko i wszystkich do osiągnięcia zamierzonych celów.

Historia[]

Dawno temu była elfką pochodzącą z Suldanessellar. Została wygnana razem z Irenicusem za to, że pomogła mu w realizacji jego planu zmiany w boga. Kara jaką odbyli przyczyniła się do skrócenia życia Bodhi. Zgodziła się więc stać wampirem dla swojego dobra.

Baldur's Gate: Cienie Amn[]

Bodhi zarządza gildią wampirów w Athkatli. Toczy wojnę gildii ze złodziejami cienia. Gdy bohater rozpocznie pracę dla złodziei, wysłanniczka Bodhi imieniem Valen złoży propozycję współpracy z nią. Jeśli drużyna protagonisty przystanie na ofertę Bodhi, będą musieli wykonać parę zadań dotyczących pokrzyżowania planów złodziejom.

W rozdziale IV Bodhi odgrywa ważną rolę w Czarowięzach. Dochodzi do zdrady, a drużyna zostaje eskortowana do przytułku gdzie zostają porwani, a Jon wydobywa z protagonisty duszę na rzecz swoich brudnych interesów. Bodhi absorbuje cząstkę duszy Imoen przez co staje się nieśmiertelną. W labiryncie Bodhi rozpoczyna swoją okrutną grę, która polega na tym, aby bohaterowie wydostali się na czas z przytułku. Metamorfoza protagonisty w Zabójcę krzyżuje plany Bodhi i zmusza do salwowania się ucieczką.

Bohaterowie ścigają Jona i Bodhi aż do Pomdroku gdzie dwójka doprowadza do wojny między drowami i elfami ziemnymi.

W rozdziale VI konfrontuje się z Bodhi w krypcie na cmentarzu w Athkatli. Bodhi zostaje ostatecznie pokonana i pozbawiona nieśmiertelności, a dusza powraca do Imoen.

Advertisement