Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Bazyliszek mniejszy- Są to potwory jaszczurzo-podobne, osiągają spore rozmiary.

O Bazyliszku[]

Bazyliszek to ośmionogi gad, którego wzrok potrafi zmienić ciało w kamień. Petryfikujący wzrok działa również na Astralu, gdzie po prostu zabija trafioną istotę; oraz na Eterze, gdzie zmienia nieszczęśnika w kamień eteryczny, widoczny tylko dla istot dysponujących eterycznym wzrokiem. Istnieje kilka podtypów bazyliszków

Większy - Bazyliszki większe mają ok. 3,5 metra długości, inteligencję na poziomie psa i są czasem używane jako strażnicy skarbców. Oprócz petryfikującego spojrzenia jako broni używają śmiertelnie groźnych sączących truciznę pazurów i trującego oddechu, który na krótki dystans zabija na miejscu. Odbicie spojrzenia tego bazyliszka skuteczne jest tylko z bliska, gdyż dziwna budowa jego oczu chroni go przed odbiciem z odległości większej niż 3 metry, podczas gdy razić może na odległość nawet siedemnastu.

Baldur's Gate[]

  • W Ogrodzie Mutamina tytułowy Mutamin tresuje bazyliszki mniejsze na swoje sługi. W swym szaleństwie rozkazuje im petryfikować ofiary, twierdząc że skamienieli są sztuką.
  • Występują również w jaskiniach pod katakumbami Candlekeep. Tam niestety nie można ich ominąć.
  • W Wieży Durlaga znajdują się na iglicy.
  • Magazyn w porcie Wrót Baldura. Został złapany przez bandę Gorpela Hinda. Miał zostać przewieziony do Waterdeep, jednak wybudził się ze śpiączki przed terminem.
  • W Gaju Śmierci znajduje się jeden bazyliszek na północy lokacji w dodatku Siege of Dragonspear.

Nieumarli są odporni na petryfikacje. W lokacji Ogród Mutamina - ghul imieniem Korax, który pomaga drużynie może być tarczą przeciw petryfikacji.

Aby uchronić się przed tym atakiem służy również mikstura lustrzanych oczu oraz zaklęcie ochrona przed petryfikacją.