Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Baldur's Gate: Enhanced Edition – komputerowa gra fabularna, odświeżona wersja Baldur's Gate z 1998 roku. Enchanced Edition zostało wykonane w 2012 przez Overhaul Games - dział Beamdog i wydana przez Atari. Gra wpierw wydana tylko na Windowsa, lecz z biegiem czasu również na systemy takie jak iOS, OS, Android oraz Linux, a także konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One.

Fabuła[]

Gracz wciela się w postać przybranego syna Goriona, mieszkającego w murach twierdzy Candlekeep. Fortyfikacja staje się przedmiotem napaści ze strony bandytów, podczas której ginie ojczym bohatera. On sam ucieka z twierdzy wraz ze swoją siostrą, Imoen i rozpoczyna eksplorację terenów Zapomnianych Krain.

Ogólne informacje[]

Podobnie jak pierwowzór, gra Baldur's Gate: Enhanced Edition osadzona jest w świecie Zapomnianych Krain i oparta na zasadach drugiej edycji Advanced Dungeons & Dragons. Miejscem akcji jest Wybrzeże Mieczy, które leży na zachodnim brzegu krainy Faerûn. Enhanced Edition zawiera również przygody z Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy.

Gra została wydana 28 listopada 2012 roku. Niemal nie zmieniła rozgrywki pierwowzoru. Największej zmianie uległa grafika, która została odświeżona przez co gra wygląda ładniej. Również rozdzielczości zostały przystosowane do aktualnych komputerów.

Sam rozgrywka skupia się na tej samej historii co Baldur's Gate z 1998, głównym miejsce akcji jest Wybrzeże Mieczy, a konkretniej okolice Wrót Baldura. Zostało wprowadzonych kilka poprawek w stosunku do oryginału np. gdy w grze z 1998 roku w gospodzie Candlekeep w prologu zabiło się Firebeada Elvenhaira to nic nie stało na przeszkodzie, aby móc go spotkać ponownie w Beregost, gdzie był nadal przyjaźnie nastawiony do drużyny.

Twórcy wprowadzi również trochę nowej treści jak chociażby 4 nowych towarzyszy: Baelotha, Dorna Il-Khana, Neerę oraz Rasaada, a Każda z tych postaci ma swoje zadanie poboczne. Dodatkowo twórcy postanowili wprowadzić trochę usprawnień z kolejnych części jak np. możliwość stworzenia postaci należącej do rasy Pół-ork czy też klasy Mnich.

Daty premier[]

  • Windows - 28 listopada 2012
  • iOS - 7 grudnia 2012
  • OS X - 22 lutego 2013
  • Android - 17 kwietnia 2014
  • Linux - 27 listopada 2014

Odbiór[]

Gra została przyjęta przez graczy i krytyków raczej pozytywnie. Na Metacritic średnia ocen wystawionych przez krytyków wynosi 78/100, a przez graczy 6,6/10, kiedy oryginał z 1998 zdobył odpowiednio 91/100 oraz 8,9/10.

Głównymi zarzutami wobec gry były: niewielka ilość nowej zwartości oraz bugi, których nie było w pierwowzorze - gra poprawia parę błędów z poprzedniej wersji, jednak sama tworzy kilka nowych. Niektórzy fani uważają że znacznie lepiej jest porostu skorzystać z modów do Baldur's Gate niż grać w Baldur's Gate: Enhanced Edition. Mimo wszystko gra została odebrana pozytywnie, szczególnie przez graczy, którzy nie mieli wcześniej z nią styczności

Kontynuacje[]

Galeria[]

Trailer[]

Baldur's_Gate_Enhanced_Edition_1.3_Trailer

Baldur's Gate Enhanced Edition 1.3 Trailer

Screenshoty[]

Advertisement