Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Athkatla miasto Faerûnu leżące w zachodniej części kontynentu na Wybrzeżu Mieczy. Jest to stolica królestwa Amnu. Rządy sprawuje Anonimowa Rada Sześciu i gildia Złodziei Cienia. Inne organizacje działające w tym rejonie to Zakapturzeni Czarodzieje i Harfiarze. Zwana jest często Miastem Monety.

Położenie[]

Athkatla jest stolicą Amn i jednocześnie największym miastem w regionie. Leży nad Morzem Mieczy, na południe od Wrót Baldura.

Władza[]

Władze w mieście sprawuje Rada Sześciu, która ma swoją siedzibę w dzielnicy rządowej. Zakazane jest tutaj używanie czarów co egzekwują Zakapturzeni Czarodzieje. Jednocześnie władze sprawuje tu gildia Złodziei Cienia, która robi to z ukrycia, ale potężny wpływ na wydarzenia w mieście.

Podział administracyjny[]

Miasto podzielone jest na następujące dzielnice

Historia[]

Athkatla założona zostało w 100 DR lub 0 AR według oficjalnych dokumentów. Po Pladze Czarów liczba osób w Radzie zmniejszono do pięciu. W roku 1479 DR Athkatlę zamieszkiwało 122 tysiące osób. Głównym targowiskiem w mieście jest Promenada Waukeen, która jest dwukrotnie większa od promenady w Waterdeep. Jest niezwykle bogatym państwem Zachodniego Faerûnu. W okresie poprzedzającym Plagę Czarów i zniknięciem kontynentów z powierzchni Torilu Amn założyło i utrzymywało kilka kolonii w Maztice. Po zakończeniu Plagi Czarów państwo nadal utrzymuje szlaki handlowe prowadzące do Calimshanu, Wrót Baldura oraz na Wyspy Moonshae i Chult.

Osoby pochodzące[]

Keldorn - Paladyn Zakonu Promiennego Serca, postać którą możną dołączyć do drużyny w drugiej części gry. Jego dom znajduje się w dzielnicy rządowej.

Grafiki[]

Athkatla1
Athkatla2
Athkatla3
Advertisement