Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Amn - państwo w zachodnim Faerunie, zwane również Domeną Kupców. Jest ona bardzo bogate i wpływowe, władze w Amn sprawuje Rada Sześciu, która ma swoją siedzibę w stolicy regiony - mieście Athkatla. Prawo egzekwują tu Amnijscy Żołnierze.

Historia[]

Po Pladze Czarów liczba osób w Radzie zmniejszono do pięciu. W roku 1479 DR Athkatlę zamieszkiwało 122 tysiące osób. Głównym targowiskiem w mieście jest Promenada Waukeen, która jest dwukrotnie większa od promenady w Waterdeep. Jest niezwykle bogatym państwem Zachodniego Faerûnu. W okresie poprzedzającym Plagę Czarów i zniknięciem kontynentów z powierzchni Torilu Amn założyło i utrzymywało kilka kolonii w Maztice. Po zakończeniu Plagi Czarów państwo nadal utrzymuje szlaki handlowe prowadzące do Calimshanu, Wrót Baldura oraz na Wyspy Moonshae i Chult. Państwo zamieszkuje niemal 3 miliony mieszkańców, głównie ludzi, wśród których istnieje spora mniejszość niziołków. Amn należy do jednego z najważniejszych i najbardziej wpływowych krajów w Faerûnie dzięki wielu bogactwom naturalnym i niesamowicie rozwiniętemu handlowi. Sercem państwa jest Athkatla założona w 100 DR lub 0 AR według oficjalnych dokumentów.

Miasta i osady w regionie[]

Advertisement