Baldur's Gate Wiki
Advertisement

Alyth Elendara - Właścicielka gospodę Elfia Pieśń.

Baldur's Gate[]

Przebywa w gospodzie na piętrze. Jeśli reputacja bohatera jest większa od 8, zaproponuje coś do picia. Jeśli reputacja jest mniejsza od 8 nie będzie chciała rozmawiać.

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear[]

Można ją spotkać obsługującą klientów w swojej gospodzie. Uważa, że nie ma potrzeby zamartwiania się o Caelar. Wielcy Książęta zawarli pakt z władcami Waterdeep. Pozwoli również wziąć trochę jedzenia dla uchodźców, których Garachen przyjął do domu za 1000 sztuk złota lub jeśli reputacja przekracza 15 P, po namowie da je za darmo. Garrick ją denerwuje swoją obecnością.

Baldur's Gate: Dark Alliance[]

Wciąż prowadzi swój interes. W gospodzie straszy duch elfiej śpiewaczki. Alyth wyzna, że śpiew da się słyszeć codziennie odkąd kupiła tawernę. Może opowiedzieć bohaterowi o nowozałożonej gildii złodziei, którzy są odpowiedzialni za śmierć wielu członków starej gildii złodziei Alatosa. Wskazuje wejście do kanałów, w których według podejrzeń znajduje się ich siedziba. Alyth wręczy bohaterowi klucz do ścieków, jeśli ten oczyści jej piwnicę ze szczurów. Po powrocie z piwnicy, kobieta pyta się czy protagonista nie widział Ethona na dole. Prosi o znalezienie go. Za wysiłek zapłaci 200 sztuk złota.

Advertisement