Baldur's Gate Wiki
Advertisement
Aasimar

Aasimarowie to rasa szlachetnych stworzeń z planów wyższych, stanowiące śmiertelne połączenie krwi niebiańskiej i ludzkiej. Najczęściej przebywają jednak na Arkadii i Celestii. Unikają Planów Niższych ze względu na łatwość zaatakowania przez biesy. Po aasimarach widać świątobliwość przodka - zwykle są wysocy, atrakcyjni i ładnie wyglądają. Niektórzy posiadają drobne cechy świadczące o ich rodowodzie: choćby złote włosy, czy niezwykle przenikliwe spojrzenie. Niektórzy wyróżniają się też zieloną skórą, skrzydłami czy ogonami. Są skłonni do jedzenia potraw o wysokiej jakości. Żyją zawsze nieco dłużej niż pokrewni śmiertelnicy. Większość aasimarów ma dobry charakter. Walczą ze złem i próbują skłaniać innych do dobrych uczynków. Czasami - dość rzadko - ujawniają bardziej mściwą, osądzającą naturę niebiańskiego dziedzictwa. Niezbyt często zostają przywódcami, ale jeżeli się to zdarza to głównie na Planie Materialnym. Częściej wiodą samotny tryb życia, gdyż bez reszty poświęcają się dobru. Nieliczni są mniej fanatyczni i bez trudu wtapiają się w ludzkie społeczeństwa. Aasimarowie lubią toczyć uczciwe, proste pojedynki. Z na wskroś złymi wrogami walczą na śmierć i życie, z głębokim przekonaniem o słuszności swej racji. Ulubionymi klasami aasimarów są kapłan i paladyn. Niektórzy z nich wędrują po świecie jako kupcy.

Przedstawiciele rasy[]

Advertisement